طراحی موتور الکتریکی جدید بنتلی بدون آهنرباهای خاکی کمیاب

به گزارش خرید بک لینک شرکت خودروسازی لوکس بنتلی می خواهد تا چند سال آینده یک موتور کاملا برقی جدید را بدون استفاده از آهنرباهای نادر حاوی عناصر نادر زمین روانه بازار کند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، جای تعجب نیست که وسایل نقلیه برقی با استفاده از انرژی تجدید پذیر و آلودگی کمتری که برای محیط زیست دارند، آینده صنعت خودرو را ترسیم کنند.
بنا بنا بر این غول های خودروسازی دنیا می کوشند تا در این مسابقه پیشرو باشند و هدف خویش را پیش ببرند.
حالا یکی از برندهای لوکس خودروساز کمی با رقبای خود متفاوت شده است.
شرکت خودروسازی “بنتلی”(Bentley) با داشتن حدود ۴۰۰۰ کارمند در دفتر مرکزی خود در انگلیس، صاحب سه خط تولید متفاوت می باشد. پیشبینی می شود خط تولید بعدی خط تولید خودروی برقی در سال ۲۰۲۶ باشد.
این شرکت می خواهد در آینده هزینه های خویش را کم کند. آنها اخیراً مطالعه ای را منتشر نموده اند که در آن آمده است سه سال به طول می انجامد تا بتواند یک سیستم قابل بازیافت تولید نماید و از آهنرباهای نادر زمین(Rare-earth magnets) خلاص شود.
آهنرباهای نادر زمین یا آهنرباهای خاکی کمیاب آهنرباهای دائمی و قوی هستند که از آلیاژهای عناصر خاکی کمیاب زمین ساخته شده اند. آهنرباهای خاکی کمیاب که در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ ساخته شدند، قوی ترین نوع آهنرباهای دائمی هستند که میدان های مغناطیسی قوی تری از آهنرباهای دیگر بوجود می آورد.
بدیهی است که آهنرباهای نادر زمین شامل عناصر کمیاب زمین هستند که سبب می شود موتور الکتریکی عملکرد بهتری داشته باشد. با این وجود، یک چیز وجود دارد که مشکل ساز است و آن، هزینه بالای تولید آنهاست. بنابرایم تولید یک موتور الکتریکی بدون این آهنرباهای خاکی کمیاب احتمالاً هزینه ها را هم برای تولیدکننده و هم برای خریدار می کاهد.
مطالعه شرکت بنتلی “OCTOPUS” نام دارد که به دنبال تولید یک موتور برقی با سرعت بالا است.
هدف این برنامه اضافه کردن نسل جدید مواد، فرآیندهای تولید و چرخه آزمایش به سیستم رانندگی برقی فعلی است.
“استفان فیشر” مدیر مهندسی برق در بنتلی اظهار داشت: هنوز چالش ها و محدودیت هایی در مورد دوام و انعطاف پذیری پیشرانه های وسایل نقلیه برقی که قادر به پشتیبانی کامل از معماری های خودرو های برقی باشند، وجود دارد. با تغییر سریع تر از گذشته صنعت، فناوری ها و خودرو ها، پروژه های تحقیقاتی مانند OCTOPUS برای عرضه فناوری های نوآورانه و غلبه بر چالش های عرضه نسل بعدی بسیار مهم هستند. انتظار می رود موتور کاملاً برقی و جدید بنتلی تا سال ۲۰۲۳ ارائه شود.

دسته‌ها