پیشبینی زمان کامل رسیده شدن آووکادو توسط یک دستگاه

محققان با همکاری استارت آپ مواد غذایی ˮSavormetricsˮ چند سنسور تولید کردند که می تواند پیش بینی نماید چه زمان محصولات غذایی کاملا رسیده و قابل مصرف هستند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلور، هر ساله حدود ۴۰ درصد از کل مواد غذایی در ایالات متحده آمریکا دور ریخته می شوند و مصرف نمی شوند، این بدان مفهوم است که طبق گفته شورای ملی دفاع از منابع ملی(NRDC)، آمریکایی ها ۱۶۵ میلیارد دلار مواد غذایی را که می تواند برای تهیه بیشتر از ۵۸ تریلیون وعده غذایی استفاده شود، دور می اندازند.
حالا تیمی از دانشجویان “دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه هاروارد جان ای. پالسون”(Harvard John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences) در مطالعه اخیر خود با عنوان “پروژه حل مساله مهندسی و طراحی” دستگاهی نوین برای حل این مشکل ابداع نموده اند.
محققان طی این مطالعه با استارت آپ مواد غذایی “Savormetrics” همکاری کردند تا محصولی را تولید کنند که بتواند به کاهش ضایعات و دور ریختگی مواد غذایی کمک نماید. محققان بعد از مطالعه زنجیره تأمین غذایی، تمرکز خویش را بر روی زباله های مواد غذایی در سطح خرده فروشی متمرکز کردند. عمده فروشی یکی از دلایلی است که محصولات زیادی در فروشگاه های مواد غذایی هدر می روند.
به منظور پیشگیری از این کار دانشجویان این مطالعه چند سنسور را تولید کردند که می تواند پیش بینی نماید چه زمان محصولات غذایی کاملا رسیده و قابل مصرف هستند. آنها طی این مطالعه روی میوه آووکادو متمرکز شدند، چونکه این میوه ها دارای قیمت و ارزش بالایی در بازار هستند.
محققان این مطالعه حسگرهایی توسعه دادند که می تواند با اندازه گیری خاصیت شیمیایی محصولات به آنها بگوید که این میوه تا چه حد رسیده است. اطلاعات به دست آمده از این حسگرها سپس در یک مدل یادگیری ماشینی که دانشجویان تهیه کرده اند برای پیشبینی زمان کاملا رسیدن میوه آووکادو مورد استفاده قرار می گیرد.
پیشبینی اینکه میوه آووکادو چه زمانی کاملا رسیده است واقعا دشوار است و از آنجائیکه آنها بسیار با ارزش هستند این یک نکته بسیار مهم برای خرده فروشان است.
دانشجویان گفتند: ما امیدواریم که این اطلاعات به خرده فروشان اجازه دهد اقدامات بسیار تعیین کننده ای انجام دهند. خرده فروشان می توانند آووکادوها را بنابر مقدار رسیده شدن آن قیمت گذاری کنند.
آووکادو سرشار از مواد مغذی و مفید برای سلامت است. وجود میزان قابل توجهی از ویتامین E و خواص ضد التهابی آن به کاهش خطر صدمه دیدگی مفصل که در مراحل اولیه آرتروز دیده می شود، کمک می نماید.
آووکادو سرشار از ویتامین های E، K، B۶، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، و نیاسین است و منبع خوبی برای اسیدهای چرب چندغیراشباع به حساب می آید. این ویتامین ها دارای خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدانی هستند. برخی پژوهش ها نشان داده اند که مصرف آووکادو می تواند به کاهش آرتریت، التهابی در مفاصل، کمک نماید.

منبع:

دسته‌ها