حمایت چند صد میلیون دلاری بوئینگ از ایستگاه فضایی

خرید بک لینک: شرکت بوئینگ برای پشتیبانی از ایستگاه فضایی بین المللی یک قرداد ۹۱۶ میلیون دلاری امضا کرد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از نیواطلس، شرکت “بوئینگ”( Boeing) یک قرارداد ۹۱۶ میلیون دلاری برای بسط حمایت های خود از “ایستگاه فضایی بین المللی” بست.
طی این قرار داد شرکت بوئینگ تا سپتامبر سال ۲۰۲۴ میلادی از ایستگاه فضایی بین المللی حمایت می کند.
این توافق نامه با ارزش سالیانه ۲۲۵ میلیون دلاری، خدمات پشتیبانی مهندسی، منابع و پرسنل برای فعالیت در ایستگاه فضایی بین المللی را فراهم می آورد.
ایستگاه فضایی بین المللی امسال تولد ۲۰ سالگی فعالیت خودرا جشن می گیرد اما در ده سال پیش رو به سبب فرسودگی، با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
گرچه که این ایستگاه ممکنست تا نیمه دوم دهه جاری به فعالیت خود ادامه دهد ولی ناسا متعهد است که تا سال ۲۰۲۴ میلادی با شرکای بین المللی خود در همکاری کند.
بعد از این زمان، هرگونه همکاری آمریکایی ها بوسیله شرکت های خصوصی صورت خواهد گرفت.
قرار داد جدید بوئینگ به این شرکت اجازه می دهد مدیریت سیستم های “ایستگاه فضایی بین المللی” را بعنوان پیمانکار اصلی در مدار و تسهیلات زمینی ادامه دهد.
همچون این تسهیلات می توان به مرکز فضایی جانسون، مرکز فضایی کندی و مرکز پرواز فضایی مارشال اشاره نمود.
“جان مولهولند”(John Mulholland) معاونت شرکت بوئینگ و مدیر برنامه ایستگاه فضایی ضمن تشکر از ناسا به سبب اعتماد به بوئینگ اظهار داشت: از آنجائیکه ایستگاه فضایی بین المللی در بیستمین سالی است که فضانوردان در آن سکونت می کنند، بوئینگ همچنان به تقویت ابزارها و قابلیت زندگی در این آزمایشگاه ادامه خواهد داد.

منبع:

دسته‌ها