نقص بلوتوث برنامه های رصد کرونا را ناامن می کند

خرید بک لینک: باتوجه به استفاده بیش از پیش دولت های جهان از اپلیکیشن های همراه برای ردگیری افراد مبتلا به کرونا، یک ضعف امنیتی در ابزار بلوتوث گوشیها می تواند امنیت کاربران را به خطر بیندازد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از زددی نت، بررسی های مؤسسه نرم افزاری سوئیسی آکرونیس نشان میدهد فناوری بی سیم بلوتوث که برای ردگیری و انتقال دیتای شهروندان و مهار بیماری کرونا به کار می رود، دارای ضعف های امنیتی است و بدون نصب وصله های نرم افزاری به روزرسان برای ایمن سازی بلوتوث گوشیها، تداوم استفاده از نرم افزارهای مبتنی بر این فناوری کار درستی نیست و امنیت و حریم شخصی مردم را به خطر می اندازد.
نقص ایمنی بلوتوث سرقت اطلاعات در حال انتقال از گوشی شهروندان به سرورهای دولتی را ممکن می کند و هکرها می توانند از مجموعه این داده ها برای سرقت اطلاعات باارزش افراد و سوءاستفاده های بیشتر بهره بگیرند.
تا به حال چندین نقص امنیتی در ابزار بلوتوث گوشیها شناسایی شده که آخرین آنها موسوم به بلوفراگ در ماه فوریه گذشته شناسایی شده بود. لطمه پذیری مورد اشاره می توانست برای کاربران تمامی گوشیهای اندرویدی مشکل ایجاد کند و بررسی ها نشان میدهد خیلی از کاربران از نصب وصله های به روزرسان برطرف کننده این مشکل خودداری کرده اند.
اکثر اپلیکیشن های ردگیری کرونا مانند TraceTogether که توسط دولت سنگاپور ابداع شده، از سیگنال های بلوتوث برای شناسایی افراد دیگر در نزدیکی هر شخص استفاده می نمایند و هکرها در صورت عدم به روزرسانی ابزار بلوتوث می توانند داده های در حال تبادل را بدزدند.

منبع:

دسته‌ها