سلول خورشیدی فوق سبک برای شارژ ساعات هوشمند

خرید بک لینک: پژوهشگران از تولید نوعی سلول خورشیدی منعطف و بسیار سبک آگاهی داده اند که در آینده برای تامین انرژی ساعات هوشمند قابل استفاده می باشد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از انگجت، ساعات هوشمند مبتنی بر سلول های خورشیدی روز به روز در حال محبوب تر شدن هستند و انتظار می رود استفاده گسترده از آنها با اختراع سلول های خورشیدی سبک و منعطف تسهیل شود.
محققان استرالیایی می گویند سلول خورشیدی جدید ابداعی آنها تا ده برابر نازک تر از موی انسان بوده و ضخامت آن به ۰.۳ میکرومتر می رسد. این سلول خورشیدی تا بدان حد سبک است که قرار دادن آن بر روی گلبرگ گل هم آنرا خم نمی نماید.
خروجی برق این سلول خورشیدی به ازای هر گرم برابر با ۹.۹ وات است. پس از آن می توان برای تامین برق ساعات هوشمند استفاده نمود. سلول های مورد اشاره عمر مفید بالایی نیز دارند و پس از ۲۰ هزار ساعت استفاده کیفیت آنها تنها ۴.۸ درصد افت می کند. بررسی ها نشان میدهد می توان از چنین باتری هایی برای ۱۱.۵ سال بی وقفه استفاده نمود.
البته باید توجه داشت بهره وری این سلول خورشیدی تنها ۱۳ درصد است که در مقایسه با بهره وری ۲۰ درصدی بیشتر سلول های خورشیدی پایین است، اما برای تامین برق ساعات هوشمند کافی است.

منبع:

دسته‌ها