ایلان ماسک تصویر مخزن سوخت موشک استارشیپ را منتشر نمود

خرید بک لینک ایلان ماسک تصویر مخزن سوخت موشک استارشیپ را منتشر نمود
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا، احیانا اولین پروازهای عملیاتی این موشک در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی صورت خواهد گرفت. هدف از طراحی فضاپیمای “استارشیپ” توسط شرکت اسپیس ایکس اعزام انسان ها به ماه و مریخ است.
ماسک معتقد می باشد که انسان می تواند و باید به یک گونه “بین سیاره ای” تبدیل گردد. وی بر این باور است استارشیپ می تواند به دستیابی به آن هدف والا کمک نماید.
البته اهداف ایلان ماسک به همین جا ختم نمی شوند چونکه مدتی پیش شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد، ۲۲۵ پرسنل جدید را در محل پرتاب تگزاس جنوبی استخدام کرده است تا تعداد ساخت موشک های”استارشیپ”(Starship) را به ۵۰۰ عدد برساند.
همین طور شرکت “اسپیس ایکس”در هفته های گذشته اعلام نمود که می خواهد به زودی هر ۷۲ ساعت یک دفعه یک موشک جدید تولید نماید تا در نهایت به این هدف نائل شود. هر موشک قابل استفاده مجدد خواهد بود و ظرفیت آن بیش از ۹۰ هزار پوند است. ایلان ماسک برنامه دارد که هر ۷۲ ساعت یک دفعه موشک چند بار مصرف بسازد تا رؤیای ایجاد سکونتگاه در کره مریخ محقق شود.
“استارشیپ” از یک فضاپیمای ۵۰ متری و یک راکت غول پیکر معروف به “سوپر هوی”(Super Heavy) تشکیل شده است. هر دو این تجهیزات فضایی کاملا قابل استفاده مجدد خواهند بود و این توانایی را دارند که هزینه ساخت پایگاه در مریخ را کاهش دهند و به تحقق این رویای بلندپروازانه جامه عمل بپوشانند.

منبع:

دسته‌ها