وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران: تکمیل اقدامات باقی مانده از سند شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خرید بک لینک وزیر ارتباطات از تکمیل اقدامات باقی مانده از سند شبکه ملی اطلاعات که در شورایعالی فضای مجازی به تصویب رسید، طی یک و نیم سال آینده اطلاع داد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی امروز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو پروژه را طی یک و نیم سال آینده با جدیت دنبال می نماییم که یکی از آنها تکمیل اقدامات باقی مانده از سند شبکه ملی اطلاعات است که در شورایعالی فضای مجازی به تصویب رسیده و بخش زیرساختی آن بر عهده ما گذاشته شده است.
وی اظهار داشت: بخش مهمی از این اقدامات پیش رفته و بخش مهمتری باقی مانده است. از آنجایی که معتقدیم «کار را که کرد؟ آن که تمام کرد»، میزان باقی مانده از این اقدام را در مدت یک و نیم سال آینده به سرانجام می رسانیم.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در این صورت ظرفیت لازم برای توسعه اقتصاد فضای مجازی و اقتصاد استارت آپی ایجاد خواهد شد و شاهد رشد و جهش کشور در فضای اقتصادی خواهیم بود.
وی اظهار داشت: برنامه بعدی ما تکمیل پروژه های فضایی است که آنرا با جدیت پیگیری می نماییم و الان ۵ ماهواره آماده برای پرتاب داریم تا شاهد تثبیت فناوری فضایی در کشور باشیم.
آذری جهرمی در پاسخ به این سوال که مشکل ماهواره ظفر ۱ آیا در پروژه ماهواره ظفر ۲ حل خواهد شد، اظهار داشت: ماهواره ظفر مشکلی نداشت و اشکالاتی در ماهواره بر سیمرغ بود که ان شاءالله برای پرتاب های بعدی برطرف خواهد شد.
راه حل نهایی برای آخر کلاهبرداری خدمات ارزش افزوده
وزیر ارتباطات افزود: چاره نهایی برای ساماندهی کلاهبرداری خدمات ارزش افزوده موبایلی با مرکز ملی فضای مجازی تدوین شده است و تا دو هفته آینده در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب می رسد و اجرا می گردد.
آذری جهرمی در مورد آخرین وضعیت سامانه تست کیفیت اینترنت (نت سنج پلاس) اظهار داشت: این سامانه طی چند روز اخیر که از طریق اندازی آن می گذرد سبب جنب و جوش اپراتورها برای بهبود کیفیت خدمات دهی اینترنت شده است.
وی اضافه کرد: تابحال ۱۴۵ هزار کاربر از تست سرعت اینترنت در این سامانه بهره برده اند و تمام داده های آن به صورت شفاف در اختیار مردم قرار دارد.
وزیر ارتباطات درباره هوشمندسازی مدارس هم اظهار داشت: بر اساس تفاهمی که با وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه داریم، بخش اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات برعهده وزارت ارتباطات قرار دارد که ۷۰ درصد مدارس تابحال به این شبکه متصل شده اند. در حوزه تجهیز مدارس، وزارت آموزش و پرورش مسئولیت دارد و سامانه های هوشمندسازی مدارس هم در پروژه ای با حضور سازمان فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش در حال انجام می باشد.
وی در مورد آخرین اطلاعات از حمله سایبری هفته گذشته به زیرساخت های ارتباطی کشور اظهار داشت: سامانه دژفا بعنوان سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات موفق به دفع این حملات شد و با عنایت به این که دولت های متخاصم در حمله سایبری به کشور برای ما کم نگذاشته و نمونه هایی از ویروس های استاکس نت و فلیم هم از نشانه های بارز این خصومت ها است، ما آمادگی حداکثری در این عرصه داریم و برای دفع حملات طراحی شده تلاش می نماییم.

دسته‌ها