وزیر ارتباطات خبر داد؛ سیمرغ ایرانی در سایت مستقر شد

خرید بک لینک: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: ماهواره بر سیمرغ در سایت پایگاه زمینی پرتاب مستقر شد و ماهواره ظفر را تا ارتفاع ۵۳۰ کیلومتری زمین خواهد برد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی با انتشار عکسی از استقرار ماهواره بر «سیمرغ» در پایگاه پرتاب، نوشت: این هم از سیمرغ ایرانی که در سایت مستقر شد.
وی اظهار داشت: این ماهواره بر بیشتر از ۸۰ تن وزن دارد و مقرر است ماهواره «ظفر» را تا ارتفاع ۵۳۰ کیلومتری زمین ببرد. وزیر ارتباطات اضافه کرد: از لحظه شروع تا اختتام عملیات حدود ۸ دقیقه طول می کشد و ۸ دقیقه نفس گیری که امیدوارم در پایانش به مدد حضرت زهرا (س) بتوانیم تصاویر ارسالی «ظفر» را دریافت نماییم. وی در پاسخ به سوال یک کاربر توئیتر درباب دلیلهای هزینه کرد ساخت ماهواره و مزایای آن اظهار داشت: هزینه ساخت دو ماهواره ظفر ۱ و ۲ کمتر از دو میلیون یورو شده است و عمر متوسط آن نیز ۲ و نیم سال خواهد بود. وی ادامه داد: ارزش تصاویر ارسالی این ماهواره بیشتر از ۱۰ میلیون یورو است. وزیر ارتباطات تاکید کرد: یعنی اگر تصاویر را بخواهیم بخریم و به ما بدهند و تحریم را بهانه نیاورند باید این مبلغ را پرداخت نماییم.

منبع:

دسته‌ها