اولین تیک آف یک هواپیما بدون دخالت دست

به گزارش خرید بک لینک شرکت ˮایرباسˮ در جهت حرکت به سمت توسعه هواپیماهای بدون خلبان موفق شد یکی از هواپیماهای خویش را بدون دخالت خلبان از زمین بلند کند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، در حالی که امروزه بحث توسعه خودرو های بدون راننده یا همان خودران خیلی داغ است، حالا به نظر می آید زمان آن رسیده است که با هواپیماهای بدون خلبان هم آشنا شویم.
شرکت “ایرباس”(Airbus) اخیرا داستان نخستین برخاستن(تیک آف) خودکار موفقیت آمیز خویش را همراه با تصاویر آن به اشتراک گذاشته است. این بدان مفهوم است که یک هواپیما بدون هرگونه دخالت یا کمکی از جانب خلبانان از زمین بلند شده است.
هواپیمای مذکور از مدل “A۳۵۰-۱۰۰۰” ایرباس بوده که این آزمایش را در تاریخ ۱۸ دسامبر در فرودگاه تولوز-بلانیاک فرانسه با موفقیت پشت سر گذاشته است.

هواپیماهای بدون خلبان
دیدگاه ایرباس در مورد پروازهای تجاری بدون خلبان یک قدم به تحقق نزدیک تر شده است، چون که تلاش موفقیت آمیز ماه گذشته این شرکت برای بلند کردن یک هواپیما بدون دخالت خلبانان، آنها را به هدف شان نزدیک تر کرده است.
در طول این آزمایش، دو خلبان در کابین خلبان نشسته بودند و آماده بودند تا در صورت پیش آمد هرگونه اختلال، کنترل هواپیما را در دست بگیرند.
کاپیتان “یان بیوفیلز” یکی از خلبانان حاضر در این هواپیما اظهار داشت: ما اهرم های مخصوص تیک آف را به حالت برخاستن منتقل کردیم و نشستیم تا ببینیم هواپیما چگونه خویش را از روی زمین بلند می کند و شاهد بودیم که هواپپیما به صورت خودکار آغاز به حرکت و سرعت گرفتن و حفظ خود در خط میانی باند شد. سپس دماغه هواپیما آغاز به اوج گرفتن کرد تا شرایط لازم برای بلند شدن هواپیما مهیا شود و در نهایت، چند ثانیه بعد اوج گرفتیم و به حالت پرواز درآمدیم.

ایرباس توضیح داد که این فناوری با “سیستم ابزار فرود”(ILS) که از قبل در هواپیماهای سراسر جهان استفاده می شود، متفاوت می باشد، چون که فناوری برخاستن خودکار از فناوری تشخیص تصویر محیط که مستقیماً روی هواپیما نصب می شود، استفاده می نماید.

آینده ایرباس
این آزمایش و برنامه خودران سازی هواپیماها توسط ایرباس برای هواپیمای سازان اروپایی اتفاق مهمی است، چونکه می تواند به پروژه تاکسی های پرنده، برخاستن و فرود خودکار کمک نماید.
همینطور شرکت های هواپیمایی با استفاده کمتر از خلبانان به دنبال کاهش هزینه های خود هستند و این برنامه می تواند برای این هدف مفید باشد.
اما شاید بزرگترین چالش در این راه، متقاعد کردن مردم به این باشد که سوار یک پرواز کاملاً خودکار و بدون خلبان شوند.

دسته‌ها