اولین ماموریت سال ۲۰۲۰ اسپیس ایکس چه خواهد بود؟

خرید بک لینک: بنابر گزارش ها شرکت فضایی اسپیس ایکس می خواهد هفته آینده ماموریت جدید خود موسوم بهˮ استارلینک ۲ ˮ (Starlink-2) را انجام دهد و طی این ماموریت ۶۰ ماهواره اینترنتی دیگر به مدار زمین پرتاب خواهدنمود.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا، گزارش ها حاکی از آنست که شرکت اسپیس ایکس ۶ ژانویه سال ۲۰۲۰ اولین ماموریت خودرا انجام خواهد داد.
اوایل سال ۲۰۱۹ این شرکت فضایی نامی ۶۰ ماهواره اینترنتی را سوار بر یک موشک “فالکون ۹” از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب کرد.
اگر هفته آینده اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره دیگر پرتاب کند، این سومین ماموریت پرتاب ماهواره اینترنتی این شرکت خواهد بود. پرتاب سال ۲۰۱۹، دومین پرتاب برنامه استارلینک به مدار بود. این شرکت در سال ۲۰۱۸ نمونه اولیه ماهواره های خودرا به نام “Tintin A” و “Tintin B” به فضا ارسال کرد.
ماهواره های استارلینک قسمتی از برنامه اسپیس ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵، با درخواست “ایلان ماسک” مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال در خصوص اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی شروع شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه استارلینک را بعنوان یک سیستم پهنای باند ارزان قیمت که می تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم آورد، به ثبت رساند.
“ماسک” باید حداقل ۴۰۰ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا بتواند حداقل پوشش اینترنت را ایجاد کند و برای پوشش متوسط جهانی باید حداقل ۸۰۰ ماهواره به فضا بفرستد. بگفته “اسپیس ایکس”، صورت فلکی متشکل از ماهواره های استارلینک می تواند در آینده بطور شایان توجهی رشد کند و به تعداد ۱۲ هزار ماهواره برسد. “ماسک” بعد از انجام این دو ماموریت گفته بود که “اسپیس ایکس” باید ۶ ماموریت دیگر استارلینک را انجام دهد تا قادر به ارائه پوشش اینترنت مناسب برای بعضی از نقاط جهان باشد. این شرکت به ۱۲ ماموریت دیگر هم نیاز دارد تا بتواند پوشش بیشتری داشته باشد.

منبع:

دسته‌ها