ارائه پتنت یک وسیله آفرود دوربین دار توسط شرکت معروف سازنده پهپاد

خرید بک لینک: شرکت چینی ˮدی جی آیˮ یک طرح ابتدایی برای ابداع یک وسیله نقلیه مجهز به دوربین عرضه کرده است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، شرکت چینی “دی جی آی” (DJI)، از اسامی پیشرو در عرصه ساخت پهپادهای مجهز به دوربین است. شرکت های کمی وجود دارند که تلاش نموده اند یک وسیله نقلیه دوربین دار زمینی عرضه کنند اما دی جی آی اهتمام دارد در این راه حرکت نماید و حق ثبت اختراع را برای یک وسیله نقلیه جاده ای که به دوربین مجهز است، به دست بیاورد.
این پلت فرم موسوم به “دراون دی جی” (DroneDJ)، یک وسیله نقلیه محکم است که لاستیک هایی ضخیم و یک دوربین ثابت دارد. فنرها و فناوری پنوماتیک از دوربین در مقابل ضربه محافظت می کنند.
تصویر انتشار یافته از این وسیله، مانند طراحی های ساده ای که از نمونه مفهومی محصولات ارائه می شود نیست، بلکه مانند طراحی یک وسیله نقلیه واقعی به نظر می آید. با این وجود، نمی توان اظهار داشت که این وسیله نقلیه به سرعت به بازار وارد می شود اما طراحی آن نشان میدهد که مهندسان دی جی آی، زمان و تلاش واقعی را به این کار اختصاص داده اند.
شاید این سوال مطرح شود که با وجود پهپادهای هوایی خوب و بدون نقص، چرا باید یک وسیله روی زمین هم داشته باشیم. یکی از مزایای داشتن این وسیله روی زمین، عمر باتری است. پهپادها حتی هنگامی که حامل دوربین ها و لنزهای کمتری هستند، تنها می توانند مدت کوتاهی در هوا باقی بمانند اما شاید یک ابزار زمینی بتواند عملکرد خودرا برای مدت بیشتری ادامه دهد. نکته مهم تر این است که یک وسیله مجهز به چرخ می تواند در مناطقی فعالیت کند که یک پهپاد هوایی در آنها قدرت فعالیت ندارد.
بنظر می رسد که دی جی آی، شکاف های بسیاری را می شناسد که می توان با ارائه تنوع بیشتر، آنها را برطرف کرد و مانند خیلی از موقعیت ها که استفاده از پهپادها در آنها عادی به نظر می آید، استفاده از صنایع مبتنی بر ربات نیز عادی خواهد شد.
در واقع، دی جی آی یک پلت فرم رباتیک ابداع کرده که کارآیی آن بیشتر از یک اسباب بازی آموزشی است و شاید بتواند یک بستر آزمایشی برای فناوری هایی باشد که این شرکت می خواهد آنها را در هر جایی به کار ببرد.
حتی اگر این طرح به اجرا درنیاید، باز هم سبب می شود که سازندگان بطور جدی در مورد ارائه یک دوربین مجهز به چرخ که از عهده کارهای جدی خانه یا اداره برمی آید، فکر کنند.

منبع:

دسته‌ها