سامسونگ برای بایدو تراشه هوشمند می سازد

خرید بک لینک: شرکت سامسونگ از همکاری با شرکت چینی بایدو برای تولید تراشه هوش مصنوعی پیشرفته آگاهی داده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از زددی نت، تراشه هوش مصنوعی سامسونگ جهت استفاده بایدو Kunlun نام دارد و مقرر است تولید انبوه آن از سال آینده میلادی آغاز شود.
این نخستین بار است که کره جنوبی و چین برای تولید تراشه های هوش مصنوعی به چنین همکاری کلان و گسترده ای دست می زنند.
قرار است تراشه Kunlun برای ارتقای عرضه خدمات کلود، هوش مصنوعی و غیره توسط یابدو به کار گرفته شود. بایدو که قبلا تنها یک موتور جستجوی اینترنتی بود، هم اکنون خدمات تجارت الکترونیک و دهها سرویس دیگر عرضه می دهد و در زمینه تولید خودرو های خودران و غیره هم فعال است.
تراشه Kunlun به صورت ۱۴ نانومتری طراحی می شود و در آن از فناوری پیشرفته ای معروف به I-CubeTM برای افزایش ظرفیت و توان محاسباتی و هم حافظه ای با ظرفیت بالا برای تسهیل انتقال داده بهره گرفته خواهد شد. پهنای باند این حافظه ۵۱۲ گیگابیت در ثانیه اعلام شده است.
تراشه مورد اشاره می تواند ۲۶۰ ترا عملیات را در هر ثانیه انجام دهد. هر ترا برابر با ۱۰ به توان ۱۲ است. تراشه مورد اشاره برای افزایش قدرت و توان محاسباتی از ابزار پردازش زبان های برنامه نویسی اختصاصی شرکت بایدو به نام ارنی هم استفاده می نماید. سرعت پردازش ارنی سه برابر توان پردازش بهترین پردازنده های کامپیوتری موجود در بازار است.

منبع:

دسته‌ها