معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۱۲۰۰ شهر کشور زیر پوشش نسل ۳ و ۴ اینترنت هستند

به گزارش خرید بک لینک معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با تلاشهای صورت گرفته الان یک هزار و ۲۴۶ شهر کشور از پوشش اینترنت نسل سه و چهار برخوردار می باشند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، حسین فلاح ظهر چهارشنبه در آغاز سفر خود به سمنان در نشست بررسی زیرساخت های ارتباطی استان بابیان اینکه یک هزار و ۲۴۶ روستای کشور دارای پوشش نسل سه و چهار اینترنت یا همان تری جی و فور جی هستند، بیان کرد: پوشش اینترنتی شهرهای جدید هم با همکاری اپراتورها در دستور کار است.
وی بابیان اینکه دیگر اولویت وزارت ارتباطات ارتقای پوشش جاده های کشور تا آخر دولت دوازدهم است، ابراز کرد: تا سال ۱۴۰۰ بیشتر از ۹۸ درصد راه های کشور تحت پوشش اینترنت خواهند بود.
پوشش ۱۸هزار کیلومتر از جاده های کشور
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور افزود: برای ارتقای خدمات در حوزه ارتباطات الان پوشش مخابراتی ۱۸هزار کیلومتر از جاده های کشور از راه رومینگ تأمین شده و تنها پنج الی شش هزار کیلومتر دیگر باقی مانده است.
فلاح بابیان اینکه عمده مشکلات در پوشش اینترنت در بخش روستایی است و در بخش شهری و جاده ای کمتر مشکل داریم، تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده رفع مشکلات و تقویت پوشش مخابرات و ارتباطات مناطق روستایی در دستور کار قرار دارد.
وی بابیان اینکه اپراتورها آمادگی رفع نقص و پوشش در شهرهای بزرگ گرفتار نقطه کور در پوشش مخابراتی را دارند، تاکید کرد: برخی مقاومت ها از جانب مردم دراین باره وجود دارد.
دکل های مخابرات برای مردم ضرر ندارد
معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: برخی مردم معتقد هستند که این دکل ها برایشان ضرر دارد که این البته فرهنگی اشتباه است که در میان مردم نهادینه شده و نمی گذارد که بعضاً اپراتورها در نقاط کور شهری دکل قرار دهند.
فلاح بابیان اینکه نصب دکل ها می تواند نقاط کور شهری را برطرف کند، تاکید کرد: نصب دکل های مخابراتی و امواج آن بر مبنای استاندارد و مطالعات علمی اجرا می شود و هیچ مدرک مستند اثبات شده در خصوص ضرر وجود ندارد و باید فرهنگ اشتباه اصلاح گردد.

دسته‌ها