تشخیص آسم در کودکان تنها در کمتر از ۲ ساعت

خرید بک لینک: تشخیص آسم در کودکان خیلی مشکل و کاری چالشی است اما بتازگی پژوهشگران آلمانی با کمک یک میکروسکوپ تمام نگاری توانسته اند به راحتی این کار را انجام دهند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، بتازگی پژوهشگران “موسسه تحقیقاتی فراونهوفر”(Fraunhofer Research Institution) آلمان دستگاه جدید تجزیه و تحلیل خونی توسعه داده اند که می تواند در کمتر از ۲ ساعت تشخیص دهد که کودکان به بیماری آسم مبتلا هستند یا خیر.
دستگاهی که پژوهشگران توسعه داده اند یک نوع “میکروسکوپ هولوگرافیک”(holographic microscope) یا تمام نگاری است که پزشکان با قرار دادن قطره ای از خون بیمار در یک کارتریج ریزسیال شناسی، به همراه ماده ای که موجب ایجاد پاسخ التهابی در گلبول های سفید خون آن نمونه(همچنین بعنوان سلول های ایمنی نیز می شود) می شوند، کار تشخیص را آغاز می کنند. سپس کارتریج پر شده در میکروسکوپ مذکور قرار می گیرد. قابل ذکر است این میکروسکوپ مجهز به یک سنسور ال. ای. دی و یک سنسور CMOS است که تصویر سه بعدی از آن سلول ها را ارائه می دهد.
تمام نگاری یا هولوگرافی(Holography) روشی از تصویربرداری و تولید تصاویر سه بعدی است. با استفاده از الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی و یک نرم افزار این داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. توسط این دستگاه پزشکان می توانند حرکت گلبول های سفید خون را مورد بررسی قرار دهند. بااینکه سلول های ایمنی(گلبولهای سفید) در افراد سالم و افراد مبتلا به آسم در پاسخ به یک محرک التهابی حرکت می کنند اما گلبول های سفید فرد مبتلا به آسم خیلی کندتر از حد طبیعی حرکت می کنند. بعد از حدود ۹۰ دقیقه ردیابی و تجزیه و تحلیل حرکت گلبول سفید، این نرم افزار قادر می باشد با دقت تشخیص دهد که بیمار مبتلا به آسم است یا خیر. دکتر “دنیل رپپورت”(Daniel Rapoport) پژوهشگر این مطالعه اظهار داشت: پزشکان می توانند توسط روش ما علاوه بر بیماری آسم بیماری های دیگری نظیر بیماری کرون، کولیت زخمی و روماتیسم را نیز تشخیص دهند.

منبع:

دسته‌ها