برای باز کردن موبایل؛ انگشتری که اثر انگشت مصنوعی تولید می کند

به گزارش خرید بک لینک انگشتری ساخته شده که می تواند اثرانگشت مصنوعی تولید نماید. این اثر انگشت برای باز کردن قفل موبایل وتایید پرداخت آنلاین کاربرد دارد و فاش شدن آن هم مانند اطلاعات بیومتریک فرد خطرناک نیست.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از دیلی میل، شرکت امنیت سایبری« کاسپراسکای» یک انگشتر ابداع کرده که می تواند اثر انگشت های یگانه ای بسازد و کاربر می تواند از آن برای باز کردن قفل موبایل یا احراز هویت برای پرداخت استفاده نماید.
این انگشتر با پرینتر سه بعدی ایجاد می شود و هدف از تولید آن راهی برای پیشگیری از سرقت اطلاعات بیومتریک افراد است. اثر انگشت واقعی را نمی توان تغییر داد و در صورت لو رفتن، اطلاعات فرد برای همیشه فاش می شود. اما با کمک این وسیله می توان اثر انگشت هایی خاص تولید کرد. محققان کاسپراسکای برای ساخت این انگشتر با «بنجامین وای» طراح ۳ بعدی همکاری کردند تا یک اثر انگشت مصنوعی بسازند. این انگشتر از نوعی لاستیک ساخته شده که حاوی هزاران فیبررسانا است و در حلقه ای از جنس نقره قرار گرفته اند.
سطح این انگشتر را می توان مانند انگشت واقعی روی اسکنر بیومتریک فشار داد تا قفل موبایل و در را بازیا یک پراخت آنلاین را تایید کند. برای تضمین یگانه بودن هریک از طرح های اثر انگشت در انگشتری معمولی از یک نرم افزار مخصوص استفاده می شود و سپس به وسیله فیبرهای رسانایی که به صورت تصادفی توزیع شده اند، خاص و یگانه می شوند و قابل استفاده خواهند بود. اگر انگشتر مذکور گم شود یا اثر انگشت تولیدی آن فاش شود، فرد می تواند یک حلقه دیگر را با طرح اثرانگشتی جدید جایگزین کند. متاسفانه این انگشتر مجهز به خصوصیت های امنیتی فقط به شکل طرح اولیه است و شرکت روسی مذکور تصمیمی برای تولید تجاری آن ندارد.

دسته‌ها