محل سقوط و بقایای فضاپیمای هندی ها پیدا شد

خرید بک لینک: دانشمندان و پژوهشگران ناسا ماه ها تلاش کردند که تصاویر به دست آمده از فضاپیمای ˮمدارگرد شناسایی ماهˮ را با یکدیگر ترکیب کنند و بقایای به جامانده از فرودگر قمری گمشده هندی ها را در تصویر پیدا کنند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، چندی پیش، سازمان پژوهش های فضایی هند”(ISRO) اعلام نمود که فرود نخستین فضاپیمای این کشور در نزدیکی قطب کشف نشده جنوب ماه نافرجام مانده است و فرودگر فضاپیمای “چاندرایان -۲ “(Chandrayaan-۲) موسوم به “ویکرام”(Vikram) در فاصله ۲.۱ کیلومتری از سطح ماه ارتباط خود با زمین را از دست داده و تماس با کاوشگر چند ثانیه قبل از فرود قطع شده است.
“چاندرایان -۲ ” دومین ماموریت “سازمان پژوهش های فضایی هند”(ISRO) به ماه بوده است.
روز گذشته تیم تحقیقاتی پروژه فضاپیمای “مدارگرد شناسایی ماه”، تصاویری را منتشر نمودند که در تاریخ ۱۱ نوامبر گرفته شده بودند.
این تصاویر نشان داده که فضاپیمای هندی ها هنگام برخورد با ماه، تغییراتی را در سطح آن به وجود آورده است.
حال کارشناسان حوزه تصویربرداری شواهد این برخورد را در تصاویر پیدا کردند و محل بقایای فضاپیما که حاصل این برخورد است و مکان خود برخورد را دقیقا پیدا کردند.
بنا بر بیانیه رسمی ناسا، بزرگترین قطعه باقی مانده از این برخورد ۱.۵ متر عرض دارد.
ماموریت بدون سرنشین “چاندرایان -۲ ” ۱۴۰ میلیون دلار برای هندی ها هزینه داشت و با هدف فرود بر ماه و مطالعه و بررسی وجود آب در سطح ماه انجام شد.
اگر این ماموریت با موفقیت انجام می شد، هند چهارمین کشوری می شد که روی ماه یک کاوشگر فرود می آورد.

منبع:

دسته‌ها