هشدار کارشناس فناوری اطلاعات به والدین؛ اگر فرزندانتان برنامه نویسی یاد نگیرند در آینده شغلی نخواهند داشت

به گزارش خرید بک لینک یک کارشناس فناوری اطلاعات اظهار داشت: اگر والدین، آموزش برنامه نویسی در کودکان را جدی نگیرند تا ۱۵ سال آینده شغل مناسبی برای فرزندانشان وجود نخواهد داشت.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، فرخ ابراهیمی نژاد گفت: باتوجه به سرعت تغییرات در کسب و کارهای موجود و وابستگی موفقیت مشاغل به ابزارهای حوزه فناوری اطلاعات در ۱۵ سال آینده خیلی از شغل هایی که امروز وجود دارند از بازار حذف شده و برنامه ها یا ماشین هایی با کمک هوش مصنوعی این مشاغل را انجام خواهند داد.
وی اشاره کرد: تحقیقات ده ها موسسه علمی و دانشگاه های مطرح دنیا نشان می دهد، شغل هایی که امروزه پر طرفدار هستند دیگر در آینده وجود نخواهند داشت و ابزارها و اپلیکیشن های مختلف به کمک صاحبان صنایع خواهد آمد. خیلی از والدین ممکنست تصور کنند که برای حسابدار یا مترجم همیشه کار وجود دارد در صورتیکه تا ۱۵ سال آینده یک نرم افزار با کمک هوش مصنوعی بسیار بهتر از یک انسان این امور را انجام خواهد داد؛ حتی سرعت تغییرات نشان میدهد که کارهای فیزیکی همچون کارگری در کارخانه ها و رانندگی بزودی از بین خواهد رفت و بجای آن ماشین های خودران و رباتهای هوشمند جای نیروی انسانی را پر خواهدنمود.
این آینده پژوه افزود: ورود ابزارهای جدید در حوزه کسب و کار به معنای کم شدن مشاغل نیست. بلکه در یک دهه آینده شغل ها بسیار بیشتر می شود اما نوع کارها متفاوت خواهد شد. درواقع با رشد اتوماسیون های مختلف در تمامی حوزه ها حتی کشاورزی و صنعت، شغل ها بیشتر به سمت تولید و توسعه این نرم افزارها می رود.
ابراهیمی نژاد اظهار داشت: شکی نیست که خیلی از خانواده های ایرانی اهمیت آموزش برای فرزندانشان را درک می کنند و از سنین پایین به دنبال استعدادیابی و آموزش کودکان خود هستند. ولی سوژه مهم این است که آموزش ها نباید بر طبق نیاز امروز جامعه انتخاب گردد چونکه ممکنست خیلی از آموزش های امروز در آینده هیچ کمکی به فرزندانشان نکند.
وی با اشاره به اینکه خیلی از مشاغل آینده برپایه برنامه نویسی استوار خواهد شد، اضافه کرد: اهمیت آموزش برنامه نویسی باید به درستی برای خانواده ها گفته شود. چونکه مشاغل آینده برپایه برنامه نویسی استوار است و بنا بر این باید آموزش های کودکان در ایران را هدفمند کرد.
این کارشناس اظهار داشت: اگر والدین از دوران کودکی دغدغه آینده فرزندانشان را دارند و نمی دانند که چه نوع آموزشی می تواند کودکان آنها را در آینده کمک نماید، باید اذعان داشت که یادگیری زبان های برنامه نویسی می تواند مناسب ترین آموزش باشد. چونکه برنامه نویسی آنها را وارد حوزه های پرطرفدار آینده نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، ساخت اپلیکیشن و ده ها شغل پر درآمد دیگر می کند.
ابراهیمی نژاد اشاره کرد: در دنیای آینده خیلی از شغل های امروز وجود نخواهند داشت پس والدین باید بدانند که اگر فرزند خودرا برای دنیای امروز آماده می کنند و آموزش هایی بر طبق نیاز امروز جامعه برای کودکان خود تدارک می بینند، بی گمان نمی توانند توقع داشته باشند که این آموزش ها در آینده به فرزندانشان کمک نماید.
به گفته وی، امروزه در کشورهای پیشرفته، آموزش زبان های برنامه نویسی به یکی از آموزش های اصلی کودکان و نوجوانان بالای ۱۰ سال تبدیل گشته است که این امر گواه اهمیت برنامه نویسی در آینده را دارد.

دسته‌ها