مشاور وزیر ارتباطات خبر داد پیوست پدافندی شبکه ملی اطلاعات تهیه شد

به گزارش خرید بک لینک مشاور وزیر ارتباطات از تهیه پیوست پدافندی شبکه ملی اطلاعات بعنوان یکی از اولویت های اساسی پدافند سایبری در حوزه ICT با هدف افزایش پایداری شبکه در مقابل تهدیدات اطلاع داد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از وزارت ارتباطات، صادق بیک پور مشاور وزیر ارتباطات و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات یکی از اولویت های اساسی پدافند سایبری در حوزه ICT را تهیه پیوست پدافندی شبکه ملی اطلاعات اعلام نمود و اظهار داشت: بدین منظور دو طرح افزایش پایداری شبکه ملی اطلاعات و بهسازی زیرساخت های حوزه ICT در مقابل حوادث و تهدیدات، پیگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل با شعار «مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» برگزار می شود، اظهار داشت: فضای سایبر کشور یکی از سرمایه ها و دارایی های مهم، استراتژیک و حیاتی می باشد که غفلت از پاسداری از آن، خسارات و صدمات سنگینی را برای نظام اسلامی به همراه دارد.
بیک پور اضافه کرد: با عنایت به تحت تأثیر قرار گرفتن زندگی عموم مردم از گستردگی و خصوصیت های منحصر به فرد فضای مجازی و به همراه داشتن فرصت هایی بی نظیر و تهدیدهایی نرم و مخرب، شناخت درست و مواجهه منطقی با آن ضرورتی انکارناپذیر است.
وی با اشاره به اهداف اصلی از نامگذاری و برگزاری هفته ای با عنوان پدافند غیرعامل، اظهار داشت: با پدافند غیرعامل به دنبال حفاظت از زیرساخت ها و دارایی های کشور و کاهش صدمه پذیری در مقابل تهدیدات هستیم.
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: با تلفیق مولفه های قدرت و فرصت های موجود می توان قدرت ملی را افزایش داد و ارتقای بازدارندگی باعث جلوگیری از وقوع تهدیدات و کاهش هزینه های ناشی از آن می شود.
وی با اشاره به انتخاب شعار «مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید»، اضافه کرد: ضرورت تقویت مقاومت در فضای سایبری، اهمیت بازدارندگی در فضای مجازی و همینطور نقش پدافند غیرعامل در رونق تولید و بهبود و توسعه اقتصاد، از علل انتخاب این شعار است.
مشاور وزیر ارتباطات به سیاست وزارت ارتباطات در بخش پدافند غیرعامل اشاره نمود و اظهار داشت: بهبود فضای تعامل بین سازمانی در حوزه های مختلفICT به نحوی که همه مکمل یکدیگر بوده و در نهایت به پایداری ارتباطات منجر شود، یکی از سیاست های اصلی این کمیته در وزارتخانه ارتباطات است. در همین حال هدایت، راهبری، هماهنگی و مدیریت متمرکز، رصد و پایش تهدیدات، ارتقای سطح آمادگی دستگاه های اجرایی، آموزش حرفه ای و تخصصی از دیگر مأموریت های اصلی کمیته پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات است.

دسته‌ها