مشاور وزیر ارتباطات در گزارش خرید بک لینک؛ برقراری ۳۲ میلیون دقیقه تماس تلفنی در روزهای اربعین

به گزارش خرید بک لینک مشاور وزیر ارتباطات در تامین ارتباطات مناسبت های مذهبی و ملی از برقراری ۳۲ میلیون دقیقه تماس زوار اربعین حسینی در این ایام آگاهی داد و اظهار داشت: شکایت زوار از قیمت مکالمات بررسی می شود.

اسماعیل رادکانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارزیابی صورت گرفته از آخرین وضعیت تامین ارتباطات اربعین ۹۸ اظهار داشت: سوژه ارتباطات اربعین امسال در دو بخش کیفیت و قیمت مورد بررسی قرار گرفته است که در زمینه کیفیت، شواهد نشان داده است که کیفیت ارتباط رسانی امسال نسبت به سال قبل بهتر بود.
وی افزود: با عنایت به توسعه صورت گرفته از طرف اپراتورهای عراقی، تمامی مسیر نجف به کربلا به نسل سوم موبایل مجهز شد و کیفیت پوشش ارتباطات در عراق مناسب بود و شکایت خاصی در این خصوص گزارش نشده است.
رادکانی با اشاره به اینکه ارتباطات داخل کشور نیز از کیفیت مناسب و استانداردی در این ایام برخوردار بود، اضافه کرد: البته زوار نباید کیفیت شبکه عراق را با ایران مقایسه کنند چونکه شبکه این کشور، هنوز در حال توسعه بوده و به حد استاندارد نرسیده است.
مشاور وزیر ارتباطات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت های مذهبی، ملی و منطقه ای با اشاره به اینکه تمامی تلاش این بود که ترافیک اپراتورهای ایرانی به مقصد عراق به صورت ۲۴ ساعته مدیریت شود، اظهار داشت: تیم پایش ما به صورت شبانه روزی در حال تعامل و بررسی وضعیت ارتباطات شبکه در روزهای اربعین بود.
وی افزود: بااینکه وضعیت کیفیت ارتباط رسانی در ایام نخست با مشکلات معدودی همراه بود و شکایاتی از این بابت گزارش شد، اما تیم های فنی به سرعت مشکلات را رفع کردند و کیفیت شبکه به حالت پایدار درآمد.
رادکانی با اشاره به اینکه در زمینه قیمت مکالمه و دیتا نارضایتی از سمت زوار اعلام شده است، اضافه کرد: در این زمینه وزیر ارتباطات دستور بررسی جزئیات سوژه را به اپراتورهای موبایل و اینترنت داده اند تا دلیلهای گلایه زوار مشخص شود.
وی اظهار داشت: باید توجه داشت که قیمت مکالمات امسال نسبت به سال قبل گران تر بود و شاید یکی از دلیلهای گلایه زوار نیز همین باشد. البته قیمت مکالمه ایران و عراق در شرایط عادی سال حدود ۳ هزارتومان به ازای هر دقیقه است که در روزهای اربعین امسال به حدود ۲۲۰۰ تومان رسید و ۸۰۰ تومان کاهش داشت. اما سال قبل نرخ هر دقیقه مکالمه حدود ۹۰۰ تومان بود.
مشاور وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه نرخ ارز و آزادسازی مکالمات بین الملل همچون دلایلی است که سبب شده نسبت به سال قبل قیمتها کاهش بیشتری نداشته باشد، افزود: در صورتیکه کاربران نسبت به محاسبه صورتحساب خود خارج از نرخ های اعلام شده، شکایتی دارند می توانند آنرا به سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کنند تا این شکایت بررسی شود و در صورتیکه تخلف از طرف اپراتورها باشد حتما با آن برخورد خواهد شد.
وی اضافه کرد: بررسی ها نشان داده است که از ۱۲ تا ۲۹ مهرماه که ایام راهپیمایی اربعین بوده است، بیشتر از ۳۲ میلیون دقیقه مکالمه میان ایران و عراق برقرار شده است و پیش بینی می شود تا روز چهارشنبه اول آبان ماه که تمامی زوار به کشور بازگردند این رقم به ۳۵ میلیون دقیقه مکالمه برسد.
رادکانی اضافه کرد: دو سوم این مکالمات از سمت ایران به عراق بوده و این به معنای آن است که تماس از ایران با زوار در عراق، بیشتر بوده است.
مشاور وزیر ارتباطات اظهار داشت: همین طور بررسی ها نشان داده است که زوار اربعین حدود ۸۰ ترابایت اینترنت از رومینگ دیتای سیم کارتهای خود بهره برده اند.

منبع:

دسته‌ها