به گزارش خرید بک لینک مشاور وزیر ارتباطات در تامین ارتباطات مناسبت های مذهبی و ملی از برقراری ۳۲ میلیون دقیقه تماس زوار اربعین حسینی در این ایام آگاهی داد و اظهار داشت: شکایت زوار از قیمت مکالمات بررسی می شود.
اسماعیل رادکانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارزیابی صورت گرفته از آخرین وضعیت تامین ارتباطات اربعین ۹۸ اظهار داشت: سوژه ارتباطات اربعین امسال در دو بخش کیفیت و قیمت مورد بررسی قرار گرفته است که در زمینه کیفیت، شواهد نشان داده است که کیفیت ارتباط رسانی امسال نسبت به سال قبل بهتر بود.
وی افزود: با عنایت به توسعه صورت گرفته از طرف اپراتورهای عراقی، تمامی مسیر نجف به کربلا به نسل سوم موبایل مجهز شد و کیفیت پوشش ارتباطات در عراق مناسب بود و شکایت خاصی در این خصوص گزارش نشده است.
رادکانی با اشاره به اینکه ارتباطات داخل کشور نیز از کیفیت مناسب و استانداردی در این ایام برخوردار بود، اضافه کرد: البته زوار نباید کیفیت شبکه عراق را با ایران مقایسه کنند چونکه شبکه این کشور، هنوز در حال توسعه بوده و به حد استاندارد نرسیده است.
مشاور وزیر ارتباطات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت های مذهبی، ملی و منطقه ای با اشاره به اینکه تمامی تلاش این بود که ترافیک اپراتورهای ایرانی به مقصد عراق به صورت ۲۴ ساعته مدیریت شود، اظهار داشت: تیم پایش ما به صورت شبانه روزی در حال تعامل و بررسی وضعیت ارتباطات شبکه در روزهای اربعین بود.
وی افزود: بااینکه وضعیت کیفیت ارتباط رسانی در ایام نخست با مشکلات معدودی همراه بود و شکایاتی از این بابت گزارش شد، اما تیم های فنی به سرعت مشکلات را رفع کردند و کیفیت شبکه به حالت پایدار درآمد.
رادکانی با اشاره به اینکه در زمینه قیمت مکالمه و دیتا نارضایتی از سمت زوار اعلام شده است، اضافه کرد: در این زمینه وزیر ارتباطات دستور بررسی جزئیات سوژه را به اپراتورهای موبایل و اینترنت داده اند تا دلیلهای گلایه زوار مشخص شود.
وی اظهار داشت: باید توجه داشت که قیمت مکالمات امسال نسبت به سال قبل گران تر بود و شاید یکی از دلیلهای گلایه زوار نیز همین باشد. البته قیمت مکالمه ایران و عراق در شرایط عادی سال حدود ۳ هزارتومان به ازای هر دقیقه است که در روزهای اربعین امسال به حدود ۲۲۰۰ تومان رسید و ۸۰۰ تومان کاهش داشت. اما سال قبل نرخ هر دقیقه مکالمه حدود ۹۰۰ تومان بود.
مشاور وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه نرخ ارز و آزادسازی مکالمات بین الملل همچون دلایلی است که سبب شده نسبت به سال قبل قیمتها کاهش بیشتری نداشته باشد، افزود: در صورتیکه کاربران نسبت به محاسبه صورتحساب خود خارج از نرخ های اعلام شده، شکایتی دارند می توانند آنرا به سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کنند تا این شکایت بررسی شود و در صورتیکه تخلف از طرف اپراتورها باشد حتما با آن برخورد خواهد شد.
وی اضافه کرد: بررسی ها نشان داده است که از ۱۲ تا ۲۹ مهرماه که ایام راهپیمایی اربعین بوده است، بیشتر از ۳۲ میلیون دقیقه مکالمه میان ایران و عراق برقرار شده است و پیش بینی می شود تا روز چهارشنبه اول آبان ماه که تمامی زوار به کشور بازگردند این رقم به ۳۵ میلیون دقیقه مکالمه برسد.
رادکانی اضافه کرد: دو سوم این مکالمات از سمت ایران به عراق بوده و این به معنای آن است که تماس از ایران با زوار در عراق، بیشتر بوده است.
مشاور وزیر ارتباطات اظهار داشت: همین طور بررسی ها نشان داده است که زوار اربعین حدود ۸۰ ترابایت اینترنت از رومینگ دیتای سیم کارتهای خود بهره برده اند.
منبع: خرید بک لینک