توسط یک شرکت نوپا؛ امواج فراصوت جایگزین دکمه های موبایل می شود

به گزارش خرید بک لینک یک شرکت نوپا که توسط یکی از مهندسان سابق اپل تاسیس شده، می خواهد دکمه های گوشیها را حذف کرده و استفاده از امواج فراصوت را جایگزین آنها سازد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از رویترز، شرکت سنتونس اعلام نموده در حال همکاری با دو شرکت سازنده گوشیهای هوشمند و همین طور شرکت ایسوس است تا دکمه های فیزیکی گوشیها برای کنترل صدا و روشن و خاموش کردن تلفن های همراه را حذف کند و در عوض از سنسورهای مبتنی بر امواج فراصوت بدین منظور بهره بگیرد.
مدیریت شرکت مورد اشاره بر عهده جس لی است که از مهندسان سابق شرکت اپل به حساب می آید. وی یک سنسور جدید را ابداع کرده که از امواج مافوق صوت برای شناسایی برخورد دست با بدنه گوشی بهره می گیرد. همینطور این سنسور انواع فشار، کشیدن دست بر روی گوشی و غیره را تشخیص می دهد.
حسگر مورد اشاره از انعطاف پذیری بالایی برای شناسایی تماس دست با انواع سطوح که از مواد مختلف پلاستیکی، فلزی و غیره ساخته شده باشند، برخوردار می باشد.
این شرکت با همکاری ایسوس و یک شرکت همکار دیگر به نام تنسنت، گوشی هوشمندی را به صورت آزمایشی تولید کرده که از قابلیت مذکور برخوردار می باشد. این گوشی برای علاقمندان به بازی های ویدئویی تولید شده و به صورت محدود در چین عرضه شده است.
استفاده از سنسور مورد اشاره می تواند ضخامت گوشیهای هوشمند را به دلیل حذف دکمه های جانبی کم کند. گنجاندن فناوری مذکور در گوشیهای هوشمند مستلزم به روزرسانی تراشه های تلفن های همراه می باشد که ارسال امواج فراصوت را ممکن کند. همینطور باید پردازنده ای جدید را در گوشیها نصب کرد که قادر به درک برخورد دست با بدنه گوشیها باشد.

دسته‌ها