ناسا نقشه ۳ بعدی ماه را منتشر نمود

خرید بک لینک: بتازگی ناسا با استفاده از داده های مدارگرد شناسایی ماه(LRO)، نقشه ۳ بعدی ماه را تهیه و منتشر نموده است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا بتازگی انیمیشنی به نام “CGI moon kit” منتشر نموده است و در آن از داده های مدارگرد شناسایی ماه(Lunar Reconnaissance Orbiter) بهره برد تا نقشه ۳ بعدی ماه را منتشر کند.
این نقشه ۳ بعدی که توسط مرکز پروازهای فضایی گادرد ناسا تولید شده شامل تصاویری هستند که داده های آنها توسط مدارگرد شناسایی ماه(LRO) جمع آوری شده است.
مدارگرد شناسایی ماه(Lunar Reconnaissance Orbiter) که به اختصار LRO نامیده می شود، فضاپیمای رباتیک ناسا است که در مدار قطب آهنگ در حال گردش در مدار ماه است. ماموریت این مدارگرد تسهیل ماموریت های انسانی و رباتیک آینده بر روی ماه توسط ناسا است. هدف نهایی آن تهیه نقشه تفصیلی به منظور تعیین موقعیت های فرود ایمن و منابع بالقوه در سطح ماه، تشریح محیط تابشی و نشان دادن فناوری های جدید است.
مدارگرد شناسایی ماه ناسا از ۱۰ سال قبل مشغول مطالعه قمر زمین بوده است. این فضاپیما به منظور ترسیم توپوگرافی از مناظر ماه و ایجاد درک عمیق تر از محیط ماه برای آماده سازی برای بازگشت انسان به این قمر طراحی شده است.
داده های مدارگرد شناسایی ماه به راحتی بصورت آنلاین در دسترس هستند اما تفسیر آنها دشوار هستند. انتشار نقشه سه بعدی آنلاین به افراد این امکان را می دهد تا به راحتی سوژه این داده ها را دریابند. این مدارگرد به دوربینی مجهز است که بعنوان یک اسکنر عمل می کند و یک تصویر دقیق به وجود می آورد. همین طور این مدارگرد دارای یک ارتفاع سنج لیزری به نام “لولا”(LOLA) است که طبق این بیانیه، از پالس های لیزری برای تشخیص ابعاد ماه بهره برده است.

منبع:

دسته‌ها