روسیه برای عرضه خدمات نسل پنجم هواوی فرش قرمز پهن کرد

به گزارش خرید بک لینک در شرایطی که دولت آمریکا مانع از فعالیت هواوی و عرضه خدمات نسل پنجم در این کشور و خیلی از نقاط جهان شده، مسکو برای توسعه شبکه نسل پنجم در روسیه از هواوی درخواست کمک کرده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از آسین ایج، در شرایطی که کاخ سفید به بهانه جاسوسی سایبری هواوی به نفع دولت چین و در واقع از ترس تسلط چینی ها بر دنیای ارتباطات و مخابرات تلاش می کند از گسترش دامنه فعالیت های این شرکت در نقاط مختلف دنیا جلوگیری کند، کرملین برای هواوی فرش قرمز پهن کرده و به طرف چینی اجازه داده خدمات نسل پنجم در روسیه عرضه نماید.
تحلیل گران هدف روسیه از این اقدام را نشان دادن وحدت و همدلی با پکن بر ضد امریکا دانسته و می گویند البته این کار زمینه برای دسترسی به اینترنت فوق سریع را از راه گوشیهای هوشمند فراهم می سازد.
مقامات مسکو می گویند ظرف چند سال آینده شبکه نسل پنجم تلفن همراه به بخشی از زیرساخت عادی این شهر مبدل شده و تا سال ۲۰۲۴ تمامی شهرهای اصلی و مهم روسیه تحت پوشش خدمات نسل پنجم تلفن همراه قرار می گیرند.
هواوی از ۲۲ سال قبل در روسیه در حال فعالیت تجاری است و یک شبکه آزمایشی نسل پنجم را هم در مسکو راه اندازی کرده است. این شرکت در زمینه عرضه خدمات تلفن همراه و ارتباطات سیار هم بیشترین سرمایه گذاری را در روسیه به عمل آورده است.
هواوی الان ۴۰۰ کارمند در مسکو و ۱۵۰ کارمند در سنت پطرزبورگ دارد که عموما در حوزه تحقیق و توسعه فعالیت دارند و مقرر است ظرف پنج سال آینده هزار نفر دیگر را در روسیه به خدمت بگیرد.

دسته‌ها