همکاری فیسبوک، مایکروسافت و ام آی تی برای مقابله با پدیده دیپ فیک

خرید بک لینک: فیسبوک می خواهد در پروژه جدیدی برای مقابله با پدیده خطرناک ˮدیپ فیکˮ(جعل عمیق)، با شرکت مایکروسافت و دانشگاه ام.آی. تی همکاری کند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، فیسبوک در حال ایجاد مجموعه داده هایی است که می توانند به پژوهشگران در ساخت ابزار تشخیصی بهتر کمک کنند.
این شرکت با عنایت به گسترش استفاده از روش “جعل عمیق” یا دیپ فیک”(deepfake) و چالش بزرگی که شاید در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا ایجاد کند، اهتمام دارد راهی برای مقابله با این مشکل عرضه نماید.
فیس بوک در این طرح که با همکاری شرکت مایکروسافت، دانشگاه “ام.آی. تی”(MIT) و “دانشگاه آکسفورد”(University of Oxford) صورت می گیرد، می خواهد بیشتر از ۱۰ میلیون دلار برای تلاش در مقابله با دیپ فیک سرمایه گذاری کند.
هدف از این برنامه موسوم به “چالش تشخیص دیپ فیک”(DFDC) این است تا ابزار جدیدی عرضه نماید که شرکت ها، دولت ها و سازمان های مربوط به رسانه بتوانند از آن برای تشخیص مستند بودن یک ویدئو استفاده کنند.
فیس بوک در این پروژه، بازیگرانی را به کار می گیرد تا پژوهشگران بتوانند از آنها برای آزمایش ابزار تشخیصی ابداع شده استفاده کنند.
مشخص است که برای مقابله با دیپ فیک، به مجموعه بزرگی از داده ها نیاز خواهد بود. پژوهشگران “دانشگاه کالیفرنیای جنوبی”(USC) نیز در ژوئن سال جاری، الگوریتمی ابداع کردند که می توانست ویدئوهای غیرواقعی را با حدود ۹۶ درصد دقت تشخیص دهد. این گروه پژوهشی برای آموزش سیستم خود، از یک مجموعه داده استفاده کردند که بیشتر از ۱۰۰۰ ویدئوی دستکاری شده را در بر داشت. هرچه ابزار مورد استفاده برای ایجاد دیپ فیک، پیچیده تر باشند، پژوهشگران از داده های بیشتری برای ارائه راهکارهای موثر استفاده می کنند.

منبع:

دسته‌ها