وقتی پهپادها ساختمان ها را شست و شو می دهند

به گزارش خرید بک لینک یک شرکت آمریکایی، نوعی پهپاد عرضه کرده که می تواند کار شست و شوی ساختمان ها را انجام دهد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، نمای خارجی ساختمان ها معمولا به تدریج ظاهر زیبای خویش را از دست می دهد. روی دیوارهای ساختمان را خاک و تار عنکبوت می پوشاند و اگر ساختمان در منطقه مرطوبی قرار داشته باشد، کپک ها و قارچ ها، ظاهر ساختمان را از بین می برند.
شست و شوی ساختمان های بلند معمولا به خودروی مخصوص، داربست و تجهیزات نیاز دارد و همچنین، کارگرانی که کار شست و شو را انجام می دهند، خطرات خیلی از جمله افتادن و صدمه دیدن آنها را تهدید می کند. یک شرکت آمریکایی موسوم به “لوسید”(Lucid) می خواهد برای مرتفع ساختن این مشکلات، از پهپادها برای کار شست و شوی ساختمان استفاده نماید.
این پهپاد می تواند با اسپری کردن محلول پاک کننده ای که قابل تجزیه زیستی است و عملکرد خوبی روی سطوح آجری و سنگ آهک دارد، ساختمان ها را به آرامی شست و شو بدهد.
در این روش شست و شو، اپراتور انسان، پهپاد را باز می کند، آنرا شارژ می کند و سپس آنرا روی مخزنی که پشت کامیون قرار دارد می گذارد. یک شلنگ که از مخزن به پهپاد متصل می شود، امکان اسپری کردن آب با فشار کم را فراهم می آورد. اپراتور طی این فرایند، پهپاد را با یک کنترل از طریق دور هدایت می کند.
نیروی پهپاد، هم اکنون از باتری تامین می شود اما شرکت لوسید می خواهد در آینده، امکان تامین نیروی بیشتر را برای پهپاد تامین کند. این شرکت، پهپاد خویش را برای تمیز کردن ۱۲۰ ساختمان بلند آزمایش کرده است.
پهپادها باید بتوانند وزن قلاب شلنگ را تحمل کنند و پرواز آرامی داشته باشند تا امکان کنترل بهتر و عملکرد ساده تر فراهم گردد. وزن پهپاد هم حدود ۱۱ تا ۱۳ کیلوگرم است.
“اندرو آشور”(Andrew Ashur)، از بنیانگذاران شرکت لوسید اظهار داشت: ما پیش تر خدماتی برای تمیز کردن ساختمان ها با استفاده از کارگران عرضه می دادیم اما با آغاز آزمایش پهپادها دریافتیم که شاید بهتر باشد فروش پهپاد را آغاز نماییم.
این شرکت هم اکنون پهپادهای خویش را با مبلغ سه هزار دلار در ماه به شرکت ها اجاره می دهد و آموزش و نگهداری آنها را هم تضمین می نماید.
لوسید می خواهد پهپادهای خویش را در سراسر آمریکا به کار بگیرد اما هم اکنون آنها را در جنوب شرق آمریکا آزمایش می کند.

دسته‌ها