اوبر به پای خود شلیک کرد!

به گزارش خرید بک لینک دارا خسروشاهی مدیرعامل ایرانی شرکت آژانس موبایلی ˮاوبرˮ که دو سال است برای دمیدن نفس تازه به این استارتاپ بزرگ بعنوان مدیرعامل معرفی شده، بعد از عرضه عمومی سهام این شرکت و تبدیل آن به یک شرکت عمومی حالا با جدی گرفتن مسائل ایمنی تلاش در جلب هرچه بیشتر رضایت مشتریان خود دارد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از تک کرانچ، دو سال پیش بود که دارا خسروشاهی برای بخشیدن جان تازه ای به شرکت اوبر، سکان مدیریت این شرکت را در دست گرفت، اما حالا با مشکلات زیادی روبرو است و گرفتار کاهش محبوبیت از جانب مشتریان شده است. به صورتی که در حال تبدیل به یک شرکت ضررده است.
مطمئنا اوضاع با عنایت به انتشار نزدیک کتابی در مورد اوبر که توسط “مایک ایساک” گزارشگر نیویورک تایمز نوشته شده است، بدتر می شود. ایساک در یک گزیده انتشار یافته در روز گذشته پرده از چگونگی فریب دادن مشتریان برداشته است. به مشتریان اوبر گفته می شد با پرداخت ۱ دلار بیشتر در هر سفر، به تأمین بودجه روند بررسی سفرها، بررسی های منظم وسایل نقلیه، آموزش ایمنی به رانندگان، توسعه خصوصیت های ایمنی در برنامه و بیمه کمک می شود، در حالیکه این طور نبوده است.
طبق گفته ایساک، این کمپین بسیار موفقیت آمیز بوده است و حدودا نیم میلیارد دلار برای اوبر به ارمغان آورده است. افسوس که طبق گفته کارمندانی که در این پروژه کار می کردند این هزینه ای بوده است برای حاشیه سود و بودجه احتیاطی در نظر گرفته شده است و در واقع اوبر با این پول به هیچ یک از موارد بالا نپرداخته است.
“اوم مالک” روزنامه نگار، روز گذشته بعد از خواندن این گزیده، در یک توییت نوشت: باید منتظر عذرخواهی دارا خسروشاهی بود، حالا ما متفاوت هستیم.
اوبر امروز به جای عذرخواهی به بعضی از مشتریان خود ایمیلی ارسال کرد که نوشته بود: شماره تلفن شما در برنامه پنهان می ماند.
این شرکت در ادامه به مشتریان اظهار داشت که شماره تلفن آنها هنگام تماس یا پیام به راننده پنهان می ماند و همینطور می توانند مکان های سوار شدن و پیاده شدن را برای راننده پنهان کنند تا در سابقه سفر راننده قابل مشاهده نباشد. ضمن اینکه برای حفظ بیشتر حریم خصوصی اگر نمی خواهند آدرس دقیق خویش را به اشتراک گذارند، می توانند درخواست سوار شدن را روی نزدیکترین خیابان تنظیم کنند.
این ایمیل به صورت واضح برای جلب رضایت مشتریان ارسال شده است، چون که بعضی از آنها شاکی بودند که اوبر اهمیتی به آنها نمی دهد.
اما این ایمیل بیشتر از هر چیزی گواه این است که به مشتریان یادآوری می شود سوار شدن در یک تاکسی اوبر خطر زندگی و مرگ را به دنبال دارد و در واقع اوبر به خطری که مسافران را تهدید می کند، اذعان دارد.
تأکید بر اینکه این شرکت به ایمنی متعهد است با این ایمیل مثل کسی است که اسلحه در اختیار دارد اما به جای استفاده ضد دشمن به پای خود شلیک می کند.
در هر صورت این ماجرا نشان داده است اوبر سر عقل آمده و دست از فریبکاری برداشته و در حال حرکت به سمت مسیر درست است.
اگرچه که کمپین هایی مانند پرداخت ۱ دلار برای افزایش ایمنی و بیمه تحت رهبری “کالانیک”(مدیرعامل اسبق لوبر) برگزار شده بود که از هیچ کاری برای بالا بردن سود اوبر دریغ نمی کرد، اما حالا تبدیل به مشکل خسروشاهی شده است.
سهام این شرکت در حال سقوط بود و عمومی کردن شرکت در اوایل ماه مه مانع از غرق شدن آن شد.
این ها فقط بخش کوچکی از چالش های سختی است که خسروشاهی با آنها روبروست. تحویل غذا، فناوری خودران، رقبای داخلی و خارجی و غیره از دیگر مشکلات عدیده خسروشاهی هستند.
ضمن اینکه کتاب ایساک بدون شک خیلی از مشکلات دیگر را ایجاد خواهد نمود.
باید منتظر موج تبلیغاتی منفی اجتناب ناپذیر بود. از خسروشاهی انتظار نوسان نمی رود، چون که سبک او این نیست، اما امید است که این شرکت مبادرت به ارسال ایمیل مستقیم به مشتریان آن هم بدون هیچ زمینه ای نکند.
عالی خواهد بود اگر اوبر ایمنی مشتریان را جدی تر بگیرد، اما رسیدن به این نقطه که به مشتریان بگویید چگونه از رانندگان اوبر در امان بمانند، مورد قبول نیست.

دسته‌ها