ساخت عضلات مصنوعی قویتر از عضلات انسانی

به گزارش خرید بک لینک سه گروه از دانشمندان در مطالعه اخیرشان عضلات مصنوعی توسعه داده اند که قویتر از عضلات انسانی است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا، اخیراً سه گروه از دانشمندان کشورهای مختلف موفق به ساخت ماده ای برای ایجاد عضلات مصنوعی شدند. از این عضلات مصنوعی می توان در پروتزهای مصنوعی، میکرو ربات ها و حتی پارچه های هوشمند که به تغییرات محیطی پاسخ می دهند بهره برد.
“مهمت کانیک” (Mehmet Kanik) از مؤسسه “ام. آی. تی” (Massachusetts Institute of Technology) و تیمش یک فیبر پلیمری دو طرفه ای ایجاد کردند و از آن برای ایجاد عضلات مصنوعی که توسط گرما فعال می شدند و می توانستند اجسام ۶۵۰ برابر وزن خویش را بلند کند، استفاده کردند. این عضله همینطور می تواند در مقابل فشار بیشتر از ۱۰۰۰ درصد مقاومت کند. پژوهشگران این عضله را در یک دوسر بازویی مصنوعی آزمایش کردند. هنگامی که گرما به آن اعمال شد وزن آن افزایش یافت.
در همین حال، “جوک مو”(Jiuke Mu) از “دانشگاه تگزاس دالاس”(University of Texas Dallas) و تیم او یک فیبر که قدرت خویش را از یک عایق حساس به گرما، دریافت می کرد توسعه دادند. عضلات ساخته شده از این مواد دارای قدرت انقباضی ۴۰ برابر بیشتر از عضلات انسانی بودند.
“جینکای یوآن”(Jinkai Yuan) و تیمش از “دانشگاه بوردو”(University of Bordeaux) فرانسه هم طی این مطالعه میکروموتورهایی که از الیاف نانوکامپوزیتی حافظه ساخته شده بودند و برای ذخیره انرژی مناسب بودند، رونمایی کردند. بعد از یک تغییر کوچک در دما، انرژی میکروموتورها می تواند منتشر شود.
پیشرفت در ساخت عضلات مصنوعی گامی بزرگ در علم پزشکی به حساب می آید اما استفاده از آنها در انسان ها بزودی امکانپذیر نخواهد بود. البته این سه گروه از محققان تنها پژوهشگرانی نبودند که بر روی توسعه عضلات مصنوعی کار می کنند. در ماه ژوئن سال جاری هم پژوهشگران “دانشگاه لینشوپینگ”(LiU) سوئد، نوعی عضله مصنوعی ابداع کردند که مانند همتای واقعی خود، با گلوکز و اکسیژن کار می کند. شاید این عضله پلاستیکی جدید که از پلیمر خاصی ساخته شده، بتواند به ابداع عضلات مصنوعی و میکروربات هایی که مانند اندام زنده، نیروی خویش را به دست می آورند، کمک نماید.

دسته‌ها