عکاسی از کهکشان راه شیری با هواوی P30 Pro

خرید بک لینک: عکاسی در نور خیلی کم، یکی از خاصیت هایی است که گوشی هواوی P30 Pro را به محصولی بی نظیر در بازار تبدیل نموده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، این گوشی در بدترین شرایط ممکن چطور می تواند عملکرد خودرا نشان دهد؟ با چالش عکاسی از آسمان شب با وجود بالاترین آلودگی نوری همراه باشید.
برای عکاسی از آسمان شب یکی از مهم ترین نیازهای هر عکاس حرفه ای این است که شرایط و محیطی را انتخاب نماید که بتوان در آن بیشترین نور ممکن را به درون لنز و حسگر دوربین هدایت کرد.
در این حالت اگر میزان آلودگی نوری محیط و آسمان بالا باشد، شانس گرفتن یک عکس خوب بسیار پایین می آید و آنجاست که مهارت های تنظیم دوربین، بیشتر از همه فاکتورها اهمیت پیدا می کند.
عکاسی از پهنه کهکشان راه شیری یکی از زیباترین تصاویر عکاسی نجومی را ارائه می کند. هر عکاسی برای رسیدن به تصاویری با کیفیت بالا از یک سوژه نجومی می تواند تکنیک های مختلفی را مد نظر قرار دهد که مهمترین عامل در همه آنها قدرت دوربین در دریافت بالاترین حد نور است.

کشور سنگاپور می تواند یکی از بدترین گزینه ها برای عکاسی نجومی و به خصوص تصویربرداری از پهنه کهکشان راه شیری باشد. این شهر آسمانی با داشتن «کلاس ۹» در آلودگی نور، بدترین شرایط عکاسی نجومی در دنیا را دارد. میزان این آلودگی نور در نقشه زیر نشان داده شده است (محل نشانک روی نقشه مربوط به محل آزمون عکاسی مطرح شده در این مطلب است).
این آلودگی نوری تا حدی زیاد است که حتی خیلی از دوربین های DSLR نیز نمی توانند در این شرایط، تصویر قابل قبولی از آسمان شب سنگاپور ثبت کنند.
اما گوشی Huawei P۳۰ Pro آمده تا قواعد بازی را عوض کند و خودرا به چالش بکشد. در این شرایط به کمک عکاس حرفه ای Justin Ng و یک دستگاه گوشی Huawei P۳۰ Pro توانایی عکاسی از آسمان شب و به صورت ویژه، سوژه ای مانند پهنه ی راه شیری مورد آزمون قرار گرفته است.
این چالش در شب ۲۵ ماه می (شنبه ۴ خرداد ماه) و در سواحل جنوبی سنگاپور صورت گرفته تا مشخص شود Huawei P۳۰ Pro تا چه حد می تواند در این مورد کارایی داشته باشد. تصویر زیر نتیجه اولیه کار است.

روشن ترین نقطه آسمان در این تصویر، سیاره مشتری است که در این زمان از سال فاصله بسیار کمی با مرکز ابرهای میان ستاره ای کهکشان راه شیری دارد و موعد بعدی که به این فاصله از مرکز پهنه راه شیری برسد ۱۲ سال دیگر و در سال ۲۰۳۱ است. سال آینده و بعد از آن نیز مشتری در پایین پهنه راه شیری در آسمان شب خواهد بود.
برای عکاسی از آسمان شب و در این حالت نوری باید از تکنیک ETTR به منظور رسیدن به روشن ترین عکس ها استفاده نمود. در این تکنیک تلاش می شود تا با تنظیم میزان ISO و دیگر پارامترهای تصویربرداری، بدون ایجاد اشباع ناخواسته، حداکثر میزان نور را وارد حسگر دوربین رساند تا روشن ترین عکس ها ثبت گردد.
در یک گوشی هوشمند رسیدن به این حالت بسیار دشوار است و به همین خاطر می توان با کمی تنظیمات و قرار دادن نرم افزار دوربین در مشخصاتی مانند f/۲.۲، ISO ۱۶۰۰ و زمان عکاسی ۲۵ ثانیه در حالت Pro، تا حد ممکن به تکنیک ETTR نزدیک شد. در نهایت خروجی دوربین Huawei P۳۰ Pro تصویری است که مشاهده کردید.
در چالش دوم نیز از نمایی دیگر به بررسی عملکرد عکاسی در نور کم با این گوشی پرداخته می شود که خروجی زیر را نتیجه می دهد.

نمونه تصاویر فوق نشان داده است دوربین گوشی Huawei P۳۰ Pro در عکاسی با نور کم، قدرت بسیار بالایی دارد و با استفاده صحیح می تواند رقیبی در خور برای دوربین های دیجیتال حرفه ای باشد.
در واقع هوآوی یک نرم افزار عالی را جهت استفاده حداکثری از توانایی های این دوربین توسعه داده که حتی می تواند در آلودگی نوری بسیار بالای کشوری مانند سنگاپور، بیشترین بازدهی را داشته باشد و تصاویری خلق کند که شاید در حالت عادی، کمتر کسی باور کند که این تصاویر با گوشی موبایل و بدون استفاده از نرم افزارهای جانبی ثبت شده است.

منبع:

دسته‌ها