ناسا درب ایستگاه فضایی را به روی فعالیت های تجاری باز کرد

به گزارش خرید بک لینک ناسا اعلام نمود از این پس پذیرای برنامه های تجاری و فضانوردان شرکت های خصوصی در ایستگاه فضایی بین المللی خواهد بود.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، درب ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) به روی کسب و کارها باز شد. ناسا امروز اعلام نمود که می خواهد تا ایستگاه فضایی را تجاری سازی کند، به صورتی که حرکت نوآوری و مهارت صنعت آمریکا را به سمت یک اقتصاد تجاری پر رونق در مدار نزدیک زمین تقویت و تسریع کند.
طبق گزارش مطبوعات، ناسا در ایستگاه فضایی پذیرای فضانوردان شرکت های خصوصی و همینطور توسعه، آزمایش و تولید محصولات تجاری خواهد بود.
آژانس فضایی آمریکا اظهار داشت: فراهم کردن فرصت های گسترده در ایستگاه فضایی بین المللی برای تولید، بازاریابی و ترویج و ترفیع محصولات و خدمات تجاری به گسترش بازار اکتشاف فضایی برای خیلی از کسب و کارها کمک خواهد نمود.
این آژانس اضافه کرد: فضانوردان شرکت های خصوصی می توانند در مأموریت هایی به مدت ۳۰ روز بر روی پروژه های تجاری خود کار کنند و امکان دارد تولید محصولاتی را شاهد باشیم که در فضا برای فروش در زمین ساخته می شوند.
در حال حاضر ناسا پذیرای پیشنهادهای تجاری است و امروز قیمت اولیه خویش را در در بورس اوراق بهادار “نزدک”(Nasdaq) عرضه کرد.
به گفته پایگاه CNBC، ناسا مدتهاست که می خواهد هزینه های عملیاتی خود در ایستگاه فضایی بین المللی را از راه تجاری سازی آن جبران کند. شاید انگیزه ای که در نهایت باعث عملی شدن این نیت شد این واقعیت است که شرکت های خصوصی مانند اسپیس ایکس و بوئینگ پیشرفت های قابل توجهی در تجارت فضایی داشته اند.
“جف بزوس” بنیانگذار شرکت فضایی خصوصی “بلو اوریجین” اخیرا از طرح های بلندپروازانه خود برای راه اندازی تأسیسات استخراج معدن در ماه پرده برداری کرده است.
همانطور که ناسا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت، هدف دراز مدت این آژانس، فراهم کردن فرصت برای خیلی از مشتریان در مدار نزدیک زمین است.
مدار نزدیک زمین معمولاً تعریف مداری بر گرد زمین است که مکان هندسی اش از سطح زمین تا ارتفاع ۲۰۰۰ کیلومتر می تواند باشد. با عنایت به زوال سریع اجسام در ارتفاع کمتر از ۲۰۰ کیلومتر، در تعریفی که عموماً از مدار نزدیک زمین مقبول است ارتفاع بین ۱۶۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر از سطح زمین ذکر می شود. سرعت مداری مورد نیاز برای پایدار ماندن در مدار زمین حدود ۷.۸ کیلومتر بر ثانیه است، اما این رقم با افزایش ارتفاع مداری کاسته می شود.
“نزدک” یک بازار بورس سهام در آمریکا است. این بازار بزرگ ترین بازار معامله الکترونیک سهام در آمریکا است که با حضور بیشتر از ۳۳۲۱ شرکت در آن، بیشترین مقدار معامله سهام را نسبت به هر بازار بورس دیگری در جهان دارد.

دسته‌ها