برنامه ناسا برای گردشگری فضایی

خرید بک لینک: ناسا گزارش داد بر طبق بودجه بندی خود برای سال مالی ۲۰۲۰، این سازمان برای اولین بار امکان بردن گردشگران به ایستگاه فضایی بین المللی را در سفینه های آمریکایی را فراهم می آورد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا؛ تابحال گردشگران با استفاده از سفینه های روسی سایوز به فضا سفر می کردند و طی سال های ۲۰۰۱-۲۰۰۹، هفت توریست به ایستگاه فضایی بین المللی رفتند.
بر طبق آنچه در تارنمای سازمان فضایی آمریکا آمده است، در بودجه ناسا برای سال مالی ۲۰۲۰ (از اکتبر ۲۰۱۹ تا اختتام ماه سپتامبر ۲۰۲۰)، امکان استفاده تجاری از ایستگاه فضایی بین المللی دیده شده است و اجازه می دهد افراد علاقمند بعنوان فضانوردان غیرحرفه ای به ایستگاه پرواز کنند.
البته با عنایت به اینکه ناسا هنوز نتوانسته هیچیک از سفینه های سرنشین دار پیشنهادی شرکت های خصوصی را حتی به مرحله پرواز آزمایشی برساند و آنها را عملاً در حالت سرنشین دار مورد آزمون قرار دهد، این ادعا تا حدود زیادی خیالبافانه بنظر می رسد چون کاربردی کردن سفینه های استارلاینر بوئینگ و یا دراگون شرکت اسپیس ایکس برای پرواز سرنشین دار، بارها و بارها به تاخیر افتاده است و گرچه ناسا می گوید سفینه استارلاینر در ماه آگوست نخستین پرواز بدون سرنشین خود به ایستگاه فضایی بین المللی را انجام خواهد داد و مقرر است تا آخر سال ۲۰۱۹ نخستین پرواز سرنشین دار آن صورت گیرد اما سابقه بدقولی های ناسا نشان داده است که تضمینی برای عملی شدن این برنامه وجود ندارد.
به طور مثال قرار بود سفینه دراگون در ماه ژوئیه اولین پرواز خود با دو فضانورد را انجام دهد اما بروز برخی مشکلات فنی، پرتاب آنرا تا مدت نامعلومی به تعویق انداخته است.
آنچه قطعی است پس از عادی شدن پروازهای سفینه های جدید، ناسا بر روی کسب درآمد از این سفینه ها حساب باز کرده است.

منبع:

دسته‌ها