اولین آزمایش موفق تاکسی هوایی الکتریکی در آلمانبعلاوهفیلم

خرید بک لینک: اولین آزمایش تاکسی هوایی الکتریکی ۵ نفره ساخت استارت آپ آلمانی ˮلیلیومˮ(Lilium) با موفقیت انجام شد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، اولین آزمایش عمود پرواز بدون سرنشین این تاکسی هوایی الکتریکی که در مقیاس کامل ساخته شده در اوایل ماه جاری با موفقیت انجام شد.
در هواپیماهای عمود پرواز(Vertical Take off and Landing یا VTOL) نیروی مورد نیاز مستقیماً توسط موتور فراهم می شود. شیوه متداول در هواپیماها برای برخاستن از روی باند بدین ترتیب است که هواپیما بعد از رها شدن ترمز با ماکزیمم توان حرکت کرده تا به سرعت مشخصی که نیروی مورد نیاز برای جدا شدن از سطح زمین را فراهم می آورد، برسد. این نوع هواپیماها برای تغییر جهت نیروی رانش موتور مجهز به سیستم کنترل بردار پیشرانه ای(Thrust vectoring) می باشند.
هواپیمای مذکور دارای ۳۶ موتور است که آنرا قادر به صعود عمودی می سازد. حداکثر سرعت آن ۱۸۶ مایل بر ساعت(۳۰۰ کیلومتر بر ساعت) و با یک دفعه شارژ ۱۲۸ کیلومتر را می پیماید.
بنا بر گفته شرکت توسعه دهنده، تاکسی پرنده آنها می تواند مسافران را در عرض کمتر از یک ساعت از لندن به منچستر برساند.

این هواپیما که می تواند با یک خلبان یا در حالت “بدون خلبان”(drone mode) عمل کند، یک طراحی نسبتاً ساده دارد و فاقد دنباله، بدون استوانه، بدون پروانه و بدون جعبه دنده است که این امر به تیم طراحی اجازه داده تا بر خاصیت های دیگر مسافرپسند این هواپیما همچون پنجره های پانوراما و “درهای بال پرنده ای”(gull-wing doors) تمرکز کنند.
در “بال پرنده ای” در بعضی خودرو ها بعنوان درهای کناری طراحی و استفاده می شود. در صورتیکه بیشتر درهای خودرو بطور بغلی و توسط یک لولا باز و بسته می شوند درب های بال پرنده ای به سمت بالا باز می شوند. در گونه ای از درب های بال پرنده ای لولای در بطور افقی در کنار در قرار گرفته و در به صورت اریب رو به بالا باز می شود. در گونه ای دیگر، لولای درب در کناره سقف و بطور عمودی نصب شده که در این حالت در بطور کامل رو به بالا باز می شود. مزیت این مدل از درها اینست که به هنگام سوار و پیاده شدن در مناطق شلوغ شهری جای کم تری را برای باز و بسته شدن نیاز دارد.
به گفته “رمو گربر”(Remo Gerber) مدیر ارشد تجاری استارت آپ لیلیوم، آنها تنها طی مدت ۲۰ ماه و کمتر از دو سال موفق به ساخت این هواپیمای الکتریکی پنج نفره شده اند. بگفته وی تیم آنها در ابتدا متشکل از ۳۰ فرد بود اما در ادامه با جذب افراد متخصص بیشتر حالا به ۳۰۰ نفر افزایش یافته است. بگفته شرکت لیلیوم، احتمالاً این هواپیما تا سال ۲۰۲۵ کار خودرا به صورت رسمی آغاز خواهدنمود.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع:

دسته‌ها