در یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛ شناسایی استعداد شغلی دانش آموزان با نرم افزار ایرانی

به گزارش خرید بک لینک محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به توسعه سامانه نرم افزاری شدند که بر مبنای آن استعداد افراد شناسایی و به آنها در انتخاب شغل مناسب و هم به مدیران در جذب نیروی انسانی متخصص کمک می نماید.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، سمیرا جعفری، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: محصول شرکت ما یک سامانه نرم افزاری در حوزه منابع انسانی است که مدلهای مختلف و مختلف شایستگی مشاغل بر روی آن لود شده است و به صورت آنلاین با گرفتن پرسشنامه از افراد با آن مدل مقایسه می شوند و میزان تطابق ذهنی هر فرد با جایگاه شغلی که تصاحب کرده است مقایسه می شود.
وی اضافه کرد: در این سامانه شناختی، هم استعداد افراد شناسایی می شود و هم با مقایسه افراد موفق در هر شغل مشخص می شود که افراد در چه شغلی می توانند موفق شوند و برای کسانی که مشغول به کار هستند هم راهکارهایی برای موفقیت بیشتر عرضه می دهد.
جعفری، بازار هدف این محصول را تمام کسانی که کار می کنند، شرکت های خصوصی، دولتی و مدیران عامل شرکت ها عنوان نمود و اظهار داشت: حالا این سامانه راه اندازی شده و استفاده می شود و ما برای توسعه سامانه از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کردیم.
وی افزود: این سامانه با کمک و حضور کارشناسان و متخصصان زیادی همچون جامعه شناسان و روانشناسان فعالیت می کند.
وی درباره اشتغالزایی این شرکت هم اظهار داشت: چون نتوانسته ایم طرح خویش را ملی نماییم اشتغالزایی چندانی صورت نگرفته است. باید حمایت های دولتی وجود داشته باشد تا یک طرح ملی شود. ما پیگیری های زیادی انجام داده ایم اما هنوز طرح، ملی نشده است.
جعفری درباره مزایای ملی شدن این طرح اظهار داشت: تمام مدارس کشور می توانستند از این طرح برای هدایت تحصیلی دانش آموزان استفاده کنند چون نزدیک به ۴۰۰ هزار عنوان شغل در این سامانه لود شده است و در صورت ملی شدن این طرح، می توانستیم تک تک دانش آموزان را با هم مقایسه نماییم و ببینیم چه کسی به درد چه شغلی در آینده می خورد تا در آینده گرفتار فرسودگی شغلی نشویم و دانش آموز از رشته ای که برگزیده پشیمان نشود اما چون بخش خصوصی بودیم و پشتوانه ای نداشتیم نتوانستیم طرح را ملی نماییم.
وی اضافه کرد: این محصول به ۱۹ شرکت عرضه شده است اما دغدغه ما ملی شدن این طرح است.

دسته‌ها