رئیس سازمان فناوری اطلاعات: فناوری ارتباطات می تواند به توزیع کالا و خدمات اقتصادی کمک نماید

خرید بک لینک: رئیس سازمان فناوری اطلاعات اظهار داشت: پلت فرم های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می توانند در حوزه اقتصادی به توزیع محصولات تولیدی کارآفرینان در سطح کشور کمک کنند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، امیر ناظمی بامداد امروز در حاشیه برنامه روز جهانی دختران و ICT که در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران انجام شد اظهار داشت: زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات به چالش های جامعه کمک می نماید.
وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش، امکان دارد در منطقه ای کیفیت آموزش عادلانه نباشد، برخی شهرها نسبت به برخی دیگر برخوردارتر باشند، در این مناطق، زیرساخت های حوزه فناوری و اطلاعات می تواند کمک کننده باشد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات اضافه کرد: افراد صرف نظر از اینکه در کجا زندگی می کنند و آموزش می بینند باید از کیفیت آموزش مناسب برخوردار باشند و با عنایت به توسعه زیر ساخت اینترنت در کشور، از لحاظ آموزش، آزمون دهی و ارزیابی می توانیم از این ابزار استفاده نمائیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: هم اکنون در چند روستا و چند مدرسه از پلت فرم های آموزشی استفاده می شود و در حوزه آموزش کارآفرینی به دختران و پسران به جهت اینکه از سن مدرسه آموزش کارآفرینی داشته و چشم انداز آنها به مهندس و پزشک شدن تغییر کند، فعالیت هایی صورت گرفته است.
وی افزود: در حوزه توانمند سازی اقتصادی باز فناوری اطلاعات می تواند کمک نماید. این بخش دو جنبه دارد. افرادی هستند که در توانمندی سازی اقتصادی خودشان تلاش می کنند و می توانند کارآفرین باشند و افرادی که بعنوان مثال محصولاتی را تولید می کنند اما ابزارهایی برای توزیع در کشور ندارند. مانند زنان روستایی که صنایع دستی دارند ولی نمی توانند در بازار بزرگ ملی به فروش برسانند. برای همین پلت فرم های حوزه فناوری ارتباطات اطلاعات کمک می نماید تا آنها بتوانند این را انجام بدهند. در همین راستا هم اکنون در روستاهای فیروزکوه این کار را آغاز نموده ایم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: در حوزه افزایش آگاهی های بهداشتی و آگاهی هایی که برای حوزه سلامت مؤثر است باز فناوری اطلاعات می تواند کارکردهای بیشتر داشته باشد. بحث سلامت الکترونیک و آگاهی رسانی ها مهم می باشد که این مساله جدید بوده و پس از دستور رئیس جمهور در مورد دولت الکترونیک بحث سلامت الکترونیک در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه افزود: فکر می کنم کارهای انجام نشده در این عرصه بیشتر از خلاءها است و این به سبب حاشیه هایی بوده که وجود داشته و مدیران کمتر تمایل برای ایجاد این پلت فرم ها تمایل داشته اند.
ناظمی اضافه کرد: بسیاری از پلت فرم های آموزش کسب و کار به دختران قبل از این هم می توانست باشد اما گاهی اوقات به سبب انگ هایی که زده می شود ورود به این حوزه ها محتاط تر می شود و شاید سو استفاده هایی صورت می گیرد که منجر به کاهش مشارکت اجتماعی در این مساله می شود.

منبع:

دسته‌ها