پرتاب موشک فالکون هوی بلاک ۵ به تعویق افتاد

به گزارش خرید بک لینک پرتاب موشک فالکون هوی بلاک ۵ شرکت اسپیس ایکس که قرار بود صبح امروز(چهارشنبه) پرتاب شود، به صبح فردا(پنجشنبه) موکول شد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از تسلا راتی، شرکت اسپیس ایکس روزهای گذشته با انتشار تصاویری در شبکه های اجتماعی خود اولین تصاویر رسمی از موشک “فالکون هوی بلاک ۵ ” را منتشر نمود.
در ابتدا قرار بود این موشک صبح امروز پرتاب شود اما روز گذشته شرکت اسپیس ایکس با انتشار متنی در شبکه اجتماعی خود در توئیتر اعلام نمود که به علت شرایط جوی نامناسب پرتاب یک روز عقب افتاده است و الان مقرر است پرتاب این موشک صبح ۲۲ فروردین صورت گیرد.
این شرکت بعد از انتشار این تصاویر و یک ویدئو “تایم لپس” بعد از انجام آزمایشات جهت بررسی آزمایش اولیه سیستم سخت افزاری آنرا بر روی “سکوی مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی” (Pad ۳۹A) قرار داد و اظهار داشت که این موشک مقرر است ساعت ۶: ۳۵ به وقت منطقه زمانی شرقی روز ۱۰ آوریل (ساعت حدود ۳ صبح ۲۲ فروردین) پرتاب شود.
موشک مذکور ۷۵ تن (۱۶۵ هزار پوند) وزن دارد و روز جمعه گذشته ۳ آوریل “آزمایش احتراق” (static fire) جهت بررسی سیستم سخت افزاری آنرا بر روی “سکوی مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی” (Pad ۳۹A) قرار دادند. دانشمندان آزمایش احتراق را برای اطمینان از اینکه موتور موشک به درستی عمل می کند یا خیر انجام می دهند.

علاوه بر آن ویدئو، اسپیس ایکس تصاویری با وضوح ۴k از ۲۷ موتور “مرلین ۱ دی”(Merlin ۱D) هم منتشر نمود. موتور راکت “مرلین ۱ دی” در سال ۲۰۱۲ توسط اسپیس اکس توسعه داده شد و در سال ۲۰۱۳ نخستین پرواز خویش را انجام داد.
اسپیس ایکس برای موشک جدید خود ۳ برابر تقویت کننده بیشتری نسبت به فالکون ۹ در نظر گرفته است تا بتواند با کمک آنها، محموله های بسیار سنگینی را به فضا انتقال دهد. موشک فالکون هوی بلاک ۵ با کمک موتورهای “مرلین ۱ دی” می تواند نیروی رانشی معادل ۲۵۵۰ تن را فراهم آورد اما بنابر گزارش ها بعد از انجام آزمایش اولیه این موشک توانسته نیروی رانشی معادل ۲۱۱۵ تن را ایجاد کند.

دسته‌ها