با کوچکترین کلاس درس دنیا آشنا شویدبعلاوهتصاویر

به گزارش خرید بک لینک وقتی واژه های ˮکوچکترین کلاس درس در دنیاˮ را می شنوید حتما به یاد یک مدرسه در یکی از کشورهای عقب مانده دنیا می افتید با در و دیوار خراب و نیمکتی فرسوده، اما باید بدانید که حدس شما درست نیست. کوچکترین کلاس درس در دنیا، شبیه ساز بخش فرود سفینه سایوز در شهرک ستاره ای در حومه شهر مسکو است که تنها سه جا برای نشستن دارد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا؛ این شبیه ساز برای تمامی فضانوردانی که از سال ها قبل برای پرواز به فضا یا ایستگاه های سالیوت، میر و در دو دهه اخیر برای سفر به ایستگاه فضایی بین المللی آموزش می بینند، کلاس درس و سالن امتحان به حساب می آید و در آن با اجزا و دستگاه ها و چگونگی کار سفینه سایوز آشنا می شوند.

سفینه سایوز دارای سه قسمت موتوری یا خدمات، سرنشین دار و بالاخره قسمت مداری است. دو بخش خدمات و مداری، زمان بازگشت فضانوردان از قسمت سرنشین دار جدا شده و در اثر برخورد به جو زمین از بین می روند. از بخش سرنشین دار فضانوردان برای صعود و فرود استفاده می نمایند و شبیه ساز، دقیقاً مثل این بخش ساخته شده است. بخش سرنشین دار سایوز تقریباً شکل یک استوانه با قطر ۲.۲ متر است که به تدریج در بخش بالایی کوچکتر شده و به یک دریچه ۷۰ سانتی متری ختم می شود. در داخل آن تمامی دستگاه های کنترل و هدایت بر روی صفحه کنترل روبروی فضانوردان قرار گرفته است. این بخش ۲۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد و حجم قابل سکونت آن ۴ متر مکعب است. اما این کلاس کوچک، با عنایت به اندازه ای که دارد، هر دانش آموزی را نمی تواند قبول کند. فضانوردانی می توانند در آن آموزش ببینند و بعداً به فضا سفر کنند که مشخصات زیر را داشته باشند:
حداکثر قد ۱۹۰ سانتی متر
حداقل قد ۱۵۰ سانتی متر
حداکثر طول نیم تنه بالایی بدن ۹۹ سانتی متر
حداقل طول نیم تنه بالایی بدن ۸۰ سانتی متر
حداکثر وزن ۹۵ کیلوگرم
حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم
حداکثر طول پا ۲۹.۵ سانتی متر
حداکثر عرض افقی شانه ها: ۵۲ سانتی متر
حداکثر عرض قفسه سینه: ۴۵ سانتی متر
حداکثر دور قفسه سینه: ۱۱۲ سانتی متر
حداکثر عرض نشیمنگاه ۴۱ سانتی متر

دسته‌ها