با کمک یک حسگر پوشیدنی آزمایش عرق بدن جایگزین آزمایش خون می شود

خرید بک لینک: پژوهشگران آمریکایی، نوعی سنسور پوشیدنی ابداع نموده اند که می تواند با بررسی عرق بدن، داده هایی مشابه آزمایش خون عرضه نماید.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران “دانشگاه سینسینتی”(UC) آمریکا، نوعی فناوری پوشیدنی ابداع نموده اند که می تواند سلامت انسان را با روش جدیدی بررسی کند. این فناوری، یک سنسور زیستی کوچک است که خون، عرق و اشک کاربر خودرا مورد بررسی قرار می دهد.
پیشرفت های فنی در ابزار پوشیدنی، به شرایط زیستی انسان محدود است. این سنسور، اولین نمونه ابزار آزمایشی است که در عرض چند ساعت، نمونه عرق و خون را بطور مؤثر و با روش غیرتهاجمی بررسی می کند.
لازم به ذکر است که دانشگاه سینسینتی تاکنون، تکنولوژی های جدید بسیاری در حوزه ابداع سنسورهای زیستی نمایش داده است که کار خودرا با بررسی عرق بدن انجام می دهند.”جیسون هایکنفلد”(Jason Heikenfeld)، استاد دانشگاه سینسینتی در این باره اظهار داشت: دانشگاه ما، سابقه قابل توجهی در این حوزه دارد.
بررسی سلامتی افراد با کمک آزمایش خون، معمولاً در آزمایشگاه صورت می گیرد و به زمان زیادی نیاز دارد. هایکنفلد اضافه کرد: این سنسور جدید، به پزشکان امکان می دهد سلامت افراد را به مرور زمان و به شکل ساده تری بررسی نمایند. قدرت این سنسور بسیار بالاست و روند بهبود بیماران را باز به پزشک نشان داده است.
هدف پژوهشگران، نمایش سنسوری بود که علاوه بر فراهم کردن اطلاعات دقیق، امکان تشخیص و بررسی در بلندمدت را برای پزشکان فراهم آورد. آنها در بررسی های خود دریافتند که عرق بدن، بهترین گزینه برای آزمایش به صورت غیرتهاجمی است برای اینکه اطلاعاتی مشابه اطلاعات آزمایش خون نمایش می کند و قابل کنترل و بررسی دقیق است.

این سنسور پوشیدنی که به اندازه یک چسب زخم است، عرق بدن بیمار را هنگام استراحت او بررسی می کند و تحلیل های خودرا در مورد نحوه واکنش بیمار به داروها در اختیار پزشکان می گذارد. علاوه بر واکنش نسبت به دارو، هورمون ها و میزان آب بدن باز مورد بررسی قرار می گیرند.
هایکنفلد افزود: ما با ابداع این سنسور، برای اولین بار توانستیم با بررسی عرق بدن، امکان نمایش داده هایی را فراهم نماییم که معمولاً در آزمایش خون مشخص می شوند.
این پژوهش، در مجله “Nature Biotechnology” به چاپ رسید.

دسته‌ها