فیسبوک به نقض عمدی قوانین حریم شخصی انگلیس متهم شد

خرید بک لینک: نمایندگان مجلس انگلیس، فیسبوک را به نقض عمدی و آگاهانه قوانین حریم شخصی این کشور و قوانین در رابطه با رقابت عادلانه تجاری متهم کرده اند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از سی ان ان، طبق گزارش کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه ها و ورزش مجلس نمایندگان انگلیس در مورد سوءاستفاده از اطلاعات کاربران در شبکه های اجتماعی، مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک با مقاومت در مقابل خواست نمایندگان به منظور حضور در جلسه علنی مجلس انگلیس، آنان را تحقیر کرده است.
گزارش مذکور که بر اساس محتوای تعداد زیادی از ایمیل های داخلی شرکت فیسبوک تهیه شده، نشان داده است که این شبکه اجتماعی هم از نقض حریم شخصی کاربران و سواستفاده از داده های آنها اطلاع داشته و هم باخبر بوده که قوانین رقابت منصفانه تجاری را در انگلیس نقض کرده است.
اسنادی که توسط این کمیته بررسی و مطالعه شده، نشان داده است که دادخواستی در کالیفرنیای آمریکا ضد فیسبوک تقدیم دادگاه شده و همین اتهامات ضد این شرکت در آن مطرح گردیده است. اسناد گذشته در سال ۲۰۱۸ و بوسیله یک شرکت کوچک فناوری به نام Six۴Three که در این منازعه حقوقی دخیل بود به دست مجلس انگلیس افتاد.
این اسناد نشان داده است که فیسبوک تلاش داشته تنظیمات بخش حریم شخصی کاربران را از کار بیندازد تا بتواند داده های شخصی آنها را در اختیار برنامه نویسان و توسعه دهندگان قرار دهد. اسناد مورد اشاره نشان داده است که فیسبوک داده های کاربران را در اختیار برنامه نویسانی که به هر علت با آنها خصومت داشته قرار نمی داده تا کسب وکارشان را مختل کند.
در انتهای این گزارش تاکید شده است: شرکت هایی مانند فیسبوک نباید اجازه یابند که در دنیای آنلاین مانند گانگسترهای دیجیتال رفتار کرده و خودشان را مافوق قانون تصور کنند. فیسبوک در واکنش به این گزارش هر گونه قانون کشی در انگلیس را رد کرده است.

دسته‌ها