کاهش تولید گازهای گلخانه ای با پر کردن چاله های خیابان!

خرید بک لینک: تحقیقات جدید محققان دانشگاه ˮراتگرزˮ(Rutgers) نشان داده است برطرف نمودن ناهمواری های خیابان ها و جاده ها می تواند به پیشگیری از تغییرات اقلیمی کمک نماید.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، محققان دانشگاه راتگرز می گویند نگهداری جاده ها در یک استاندارد بالا می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که سبب تغییرات آب و هوایی می شود، کمک نماید.

این گزارش که در مجله بین المللی “حمل و نقل پایدار”(International Journal of Sustainable Transportation) انتشار یافته است نتیجه گرفته که حفظ کیفیت سطح جاده ها می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تا ۲ درصد کم کند.

نه تنها سطح هموار آسفالت جاده ها برای محیط زیست مفید می باشد، بلکه می تواند در مصرف سوخت، هزینه تایر، هزینه های تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه به میزان ۲ تا ۵ درصد صرفه جویی کند.

این تحقیق دانشمندان دانشگاه راتگرز واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا می تواند به سازمان های حمل و نقل کمک نماید تا تصمیمات آگاهانه و سیاست بهتری در قبال برنامه های تعمیر و نگهداری جاده ها اتخاذ کنند.

“هائو وانگ” استاد دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه راتگرز اظهار داشت: هنگامی که مسیر در آغاز مرحله تخریب است، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه می تواند عملکرد آنرا بهبود بخشد و عمر آسفالت را با هزینه های پایین تر بالا ببرد.

وی اضافه کرد: حفظ خیابان ها و جاده ها منجر به حصول مزایای زیست محیطی، مسیرهای هموار و بدون دست انداز، صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه ها میگردد.

حمل و نقل یکی از عوامل اصلی انتشار گازهای گلخانه ای به خصوص کربن دی اکسید تولیدی خودروها، کامیون ها و اتوبوس ها است.

این تحقیق از پایگاه داده وسیع اداره کل فدرال بزرگراه های ایالات متحده آمریکا استفاده نمود. سازمان حمل و نقل به اندازه گیری تاثیر تعمیر جاده ها در ارتباط با انتشار کربن دی اکسید و گرم شدن کره زمین پرداخت.

در این مطالعه، ردپای کربن در روش های معمول نگه داری جاده ها مورد بررسی قرار گرفت.

این تحقیق نشان داد که روش ترمیم آسفالت با یک پوشش نازک حدود ۲ اینچی سبب کاهش ۲ درصدی انتشار کربن دی اکسید میگردد.

در نهایت می توان با قاطعیت اظهار داشت که ترمیم آسفالت راهها ضمن اینکه سبب رضایت خاطر مردم می شود، در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای باز نقش دارد و اثرات زیست محیطی خوبی به همراه دارد.

تلاش های دیگری باز در زمینه کمک به کند کردن روند گرم شدن کره زمین انجام میگردد. بعنوان مثال شهر لس آنجلس در کوشش برای کاهش اثرات افزایش دما خیابان ها و جاده ها را خاکستری رنگ کرد، چونکه رنگ سیاه آسفالت تمام طول موج نور را جذب می کند و آنرا به گرما تبدیل می کند.

شهرهایی با مقادیر زیادی از جاده های آسفالت مانند لس آنجلس، بر اثر تابش خورشید بر این حجم از آسفالت گرم تر می شوند. شهرداری لس آنجلس باز برای مبارزه با این اثر خیابان های خودرا با رنگ خاکستری نقاشی کرد.

این رنگ روشن درجه حرارت کلی شهر را تا ۶.۶ درجه سانتی گراد می کاهد و زندگی را در فصل تابستان برای مردم خوشایندتر می کند.

“اریک گارستی” شهردار لس آنجلس می گوید: تغییرات آب و هوایی واقعیتی است که مردم در لس آنجلس و شهرهای سراسر جهان هر روز با آن زندگی می کنند. این تغییرات یک تهدید جدی برای سلامتی، محیط زیست و اقتصاد است و هیچ تعللی در مقابله با آن نباید صورت بگیرد. این چالشی است که فورا باید به آن رسیدگی شود.

دسته‌ها