خطر میکروارگانیسم برای ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش خرید بک لینک دانشمندان پژوهشگاه مسائل زیست پزشکی مسکو وابسته به آکادمی علوم روسیه، در نمونه هایی که از ایستگاه فضایی بین المللی توسط فضانوردان به زمین آورده شده، میکرو ارگانیسم های خیلی از جمله باکتری هایی در غشای مخاطی و پوست انسان و مواد مغذی زندگی می کنند پیدا کرده اند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا؛ در گزارش این پژوهشگاه به کنفرانس پزشکی مسکو که طی روزهای ۲۹ ژانویه تا یک فوریه در مسکو برگزار می شود آمده است: “در کل، بیشتر از ۱۰۰ گونه از میکروارگانیسم ها در ایستگاه فضایی بین المللی پیدا شد، ۶۶ مورد از آنها باکتری و ۳۴ گونه قارچ، ۲ نوع مخمر و ۲ نوع قارچ مانند هستند.
این گزارش اشاره می کند که هوا و سطح داخلی و تجهیزات محوطه مسکونی ایستگاه فضایی بین المللی به صورت منظم تحت نظارت میکروبیولوژیکی قرار دارد و تا به امروز حدود ۱۵۰۰ بار از آن نمونه برداری شده است. در بین این نمونه ها، باکتری هایی که به صورت مداوم در غشاهای مخاطی و پوست انسان دیده می شود، استافیلوکوک، کورینباکتریوم، میکروکوکوس، باکتری های تشکیل دهنده جنس باسیلوس و هم باکتری های غیر غلیظ گرم منفی، اغلب در بخش مسکونی ایستگاه فضایی بین المللی یافت شده اند.
طبق گفته متخصصان پژوهشگاه مسائل زیست پزشکی مسکو، قارچ ها در بخش مسکونی ایستگاه فضایی بین المللی، دامنه قابل توجهی دارند. همچون انواع مختلف میکروسیت(سلول کوچک تر از ۶ میکرون) از جنس اسپرگلیوس، پنیسیلیوم و کلادوسپوریوم به صورت گسترده ای در نمونه ها وجود دارد.
این گزارش می گوید: “این میکروارگانیسم ها، هتروتروف هایی هستند که به صورت فعال در مواد پلیمری مواد طبیعی و مصنوعی می توانند بوجود آیند و سبب صدمه آنها شوند، با عنایت به امکان توسعه زیست در یک حجم بسته و فضای طولانی مدت که در ایستگاه فضایی بین المللی وجود دارد، تکثیر آنها بیشتر صورت می گیرد.”
هتروتروف ها ریز انگل هایی هستند که نمی توانند از ترکیبات معدنی ترکیبات آلی بسازند و به جای آن که انرژی مورد نیاز خویش را از خورشید، یا انرژی شیمیایی برخی از مواد به دست آورد، از مواد غذایی ساخته شده توسط جانداران دیگر و یا حتی به صورت کلی از بدن جانداران دیگر کسب می کند.

دسته‌ها