در کمیسیون شکایات اتحادیه رایانه؛ رسیدگی به ۱۵ پرونده شکایت کامپیوتری در هرهفته، گرانفروشی در صدر

به گزارش خرید بک لینک رئیس کمیسیون شکایات اتحادیه صنف کامپیوتر از رسیدگی به ۱۵ پرونده شکایت از موضوعات کامپیوتر در هر هفته اطلاع داد و اظهار داشت: عدم اطلاع از قانون و گرانفروشی در صدر موضوعات این پرونده ها است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از اتحادیه صنف کامپیوتر تهران، منوچهر زند با اشاره به حجم زیاد شکایات صنفی و تعدد پرونده‎های ارجاعی به کمیسیون شکایات و حل اختلافات صنفی این اتحادیه، اظهار داشت: متاسفانه کمیسیون شکایات اتحادیه فناوران کامپیوتر یکی از کمیسیون‎های شلوغ و پرکار اتحادیه است که برای کاهش حجم شکایات سفارش می‎شود فروشنده‎های صنف ۳ مورد مهم فاکتور، تست کالا و رسید تحویل و همینطور تعویض ۲۴ ساعته در صورت آسیب ندیدن کالا را رعایت نمایند تا کمتر گرفتار مشکل شوند. وی با اشاره به اینکه کمیسیون شکایات و حل اختلافات صنفی اتحادیه فناوران در هفته حدودا به ۱۵ پرونده شکایت رسیدگی می‎کند، اظهار داشت: رای صادر شده در کمیسیون به هیچ وجه جانبدارانه نیست و بر مبنای قوانین و ضوابط تبیین شده صنفی(قانون نظام صنفی)، سازمان پشتیبانی از تولیدکنندگان و مصرف‎کنندگان و همینطور سازمان تعزیرات حکومتی است. زند با تاکید بر اینکه اتحادیه ملزم به اجرای قوانین است و خود به هیچ عنوان نقش قانونگذاری ندارد، اضافه کرد: گاهی همکاران از اینکه برخی مواقع رای به نفع مصرف‎کنندگان صادر می‎شود، گله‎مند هستند. اما رای صادر شده دقیقا بر مبنای قوانین فوق است و کمیسیون نمی‎تواند برخلاف قوانین مصوب، رای صادر کند. با این وجود تمام تلاشمان در کمیسیون شکایات این است که صنف و شخص متشاکی متضرر نشود. رئیس کمیسیون شکایات اتحادیه صنف فناوران کامپیوتر تهران با اشاره به اینکه بیشتر از ۹۰ درصد از پرونده‎های ارجاعی به اتحادیه در کمیسیون حل و فصل می‎شوند، اظهار داشت: معمولا رای اتحادیه مورد پذیرش طرفین است. اما برخی مواقع طرفین نسبت به رای اعتراض دارند که پرونده با عنایت به نظریه کارشناسی برای رسیدگی بیشتر ارجاع داده می شود. البته ما پیشنهاد می‎کنیم پرونده‎ها تا جای ممکن در اتحادیه حل و فصل شوند، چونکه در صورت ارجاع پرونده، علاوه بر جبران خسارت و جلب رضایت شاکی شامل جریمه تعزیراتی هم خواهد شد. زند در مورد دلایل بروز اختلافات و شکایات در صنف کامپیوتر، اظهار داشت: اغلب اختلافات به علت عدم اطلاع از قوانین، گران فروشی، کم فروشی، تقلب و گاهی گمراه کردن مشتریان است. کمیسیون بلافاصله بعد از ارجاع شکایت، نسبت به بررسی مستندات شامل فاکتور فروش، رسیدهای پرداختی و قرارداد طرفین اقدام نموده و تلاش می‏ کند با تعامل بین طرفین، رضایت شاکی حاصل شود. نائب رئیس اتحادیه صنف فناوران کامپیوتر تهران با اشاره به اینکه فروشندگان کالاهای رایانه‎‏ای هنگام فروش کالا ضمن تحویل کارت گارانتی معتبر باید فاکتوری که مشخصات کامل فروشنده، خریدار، جزئیات کالا به همراه سریال در آن قید شده و دارای مهر و امضای فروشگاه باشد را عرضه کنند، اظهار داشت: طبق قانون کالایی که به مشتری فروخته می‎شود باید توسط فروشنده تست شود، مگر اینکه خریدار از این کار امتناع کند که باید در صفحه دوم فاکتور این مورد قید شود. وی با سفارش اینکه مهلت تعویض ۲۴ ساعت اولیه در صورت آسیب ندیدن کالا باید در فاکتور قید شود، اضافه کرد: بطور قطع اگر فروشندگان کالاهای رایانه‎ای این موارد را در نظر بگیرند حجم شکایات ارجاعی به کمیسیون شکایات اتحادیه کامپیوتر بسیار کاهش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها