آذری جهرمی: تصمیمات ما هوشمند نیست، اقتصاد هوشمند نباید رانتی باشد

به گزارش خرید بک لینک وزیر ارتباطات اظهار داشت: ما با استفاده از هوشمندسازی حذف اطلاعات می نماییم اما تصمیم گیری های ما هوشمند نیست.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، در دومین همایش تهران هوشمند با اشاره به اینکه نمی توانم شادمانی خویش را از مشاهده نشان ههای پارامترها و المان های هوشمندسازی تهران پنهان کنم، اظهار داشت: گام های خوبی در مورد هوشمندسازی شهر تهران انجام شده اما باید ببینیم باید در چه جایگاهی قرار داشته باشیم و امروز کجا هستیم.
وی با اشاره به وضعیت هوشمندسازی در تهران اظهار داشت: چرخه هوشمندسازی یعنی بتوانیم اطلاعات را با استفاده از هوشمندسازی به دست آوریم. آنها را تحلیل نماییم و بر مبنای آن تحلیل، تصمیم بگیریم. ما مصادیق هوشمندسازی را در تهران داریم اما تصمیم گیری های ما هوشمند نیست. به صورت مثال میزان آلودگی هوای تهران به صورت لحظه ای مشخص است، اینکه چه عواملی سبب افزایش آلودگی هوا می شود، میزان آلاینده هایی که موتورهای سیکلت تولید می کنند یا خودروهای عمومی و شخصی اما برای مهار آلودگی هوا تصمیمات هوشمند نمی گیریم و عملکرد ما متناسب بر آماری که از روش های هوشمند به دست آورده ایم نیست.
جهرمی با اشاره به اینکه می توان از سرویس های اشتراکی حمل و نقل عمومی استفاده کرد، اظهار داشت: یکی دیگر از روش های هوشمند در حوزه حمل و نقل، حذف ترددهای زائد ناشی از رجوع به ادارات است که با تکمیل دولت الکترونیک می توانیم از این ترددها خودداری نماییم.
وزیر ارتباطات یکی دیگر از حوزه هایی که می توان با استفاده از هوشمندسازی آنرا به خوبی کنترل کرد فضای سبز دانست و اظهار داشت: با استفاده از مدیریت هوشمند کنترل های فضایی می توانیم ببینیم فضای سبز ما در چه موقعیتی قرار دارد. چونکه فضای سبز شش های تهران هستند و باید به دقت از آنها حفاظت و صیانت شود. این نظارت هوشمند سبب می گردد هکتار هکتار درخت ما به سمت نابودی نرود.
جهرمی تصریح کرد: به جز جمع آوری اطلاعات، تحلیل اطلاعات بسیار مهم می باشد و شاید به علت نگاه سنتی مدیران این تحلیل از اطلاعات هوشمند در تصمیم گیری ها انعکاس ندارد.
وی با اشاره به اینکه حمل و نقل هوشمند، ترویج حمل و نقل اشتراکی می تواند به کاهش ترافیک منجر شود، اظهار داشت: اما کمتر کسی به این سمت حرکت می کند چونکه آیندگان نخواهند گفت این اتفاق در عصر این مدیر افتاده است. بنابراین تمایل مدیران ما این است که برج بارو یا نمادی بسازند که نشان دهد در دوره مدیریتی آنها کاری انجام شده است.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه برای تولید اقتصاد هوشمند باید آزادسازی منابع داده وجود داشته باشد، اظهار داشت: اقتصاد هوشمند نباید رانتی باشد و اگر اطلاعات محدود به چند شرکت از این حوزه شود، نمی توان به سرانجام آن امیدوار بود.
وی همینطور آگاهی بخشی به شهروندان جهت استفاده از تجهیزات هوشمندشده را از دیگر ابزارهای توسعه هوشمندسازی دانست و اظهار داشت: هم اکنون خیلی از شهروندان از امکانات هوشمند شهر اطلاعی ندارند.

دسته‌ها