ابداع توربین های بادی کوچک با تیغه های ابررسانا

خرید بک لینک: ابداع تیغه های ابررسانا می تواند به ساخت توربین های بادی کوچک و کم هزینه اما با بازدهی بالاتر منجر شود.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، ساخت توربین ها فرآیندی گران و پرهزینه است، چونکه برای ساخت هر یک توربین بادی، حدودا یک تن از فلزات خاکی کمیاب نیاز است.

با این وجود، این فرآیند بزودی می تواند بسیار ارزان تر شود، چونکه پروژه “EcoSwing” که تحت حمایت اتحادیه اروپا است، بتازگی یک توربین بادی در دانمارک را با تیغه ابررسانا ارتقا دادند که مقدار عناصر خاکی کمیاب مورد نیاز را به ۱ کیلوگرم کاهش داد.

این کار نه تنها هزینه را به شدت کاهش داد و از حدود ۵۰ دلار به ازای هر کیلوگرم به حدود ۱۹ دلار به ازای هر کیلوگرم رساند، بلکه همین طور وزن و اندازه توربین ها را می کاهد.

“مارک هال” از دانشگاه توئنته(Twente) می گوید: توربین های جدید می توانند همان قدرتی را که توربین های رایج تولید می کنند را با حدود نیمی از وزن و حجم یک توربین معمولی تولید کنند.

این تیغه با استفاده از یک لایه ابررسانای سرامیکی با اکسید گادولینیم-باریم-مس تولید شده است.

ضمن اینکه خنک کردن دستگاه باز دیگر مسئله نیست. تیم پروژه EcoSwing از همان نوع خنک کننده ای بهره برد که به صورت معمول در اسکنرهای MRI دیده میگردد.

این فناوری هنوز در مرحله آزمایشی است. گام بعدی طراحی یک توربین است که از فناوری سبک تر و کوچک تر بهره مند باشد و به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از این توربین های جدید، هزینه های ساخت مزارع بادی را می کاهد و کوچک تر بودن آنها می تواند از نمای زشت آنها بکاهد.

در نهایت اینکه این فناوری می تواند انرژی های تجدیدپذیر را بیشتر از پیش قابل دسترس کند.

دسته‌ها