استفاده از یک آنزیم جدید برای محافظت از شبکیه چشم

خرید بک لینک: پژوهشگران آمریکایی، با شناسایی یک آنزیم، روش جدیدی برای محافظت از شبکیه چشم عرضه داده اند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از یورک الرت، پژوهشگران “دانشگاه آگوستا” (Augusta University) در آمریکا، دریافته اند آنزیمی که می تواند به مرتفع ساختن آمونیاک کمک نماید، برای محافظت از شبکیه چشم هم مفید می باشد.
شبکیه، بعد از دریافت نور، آنرا به سیگنال های عصبی تبدیل می کند که به مغز می روند و قدرت بینایی را فراهم می کنند اما بیماری هایی مانند دیابت، آب سیاه یا فشار خون بالا می توانند به شبکیه صدمه بزنند.
دکتر “روث کالدول” (Ruth Caldwell)، زیست شناس سلولی دانشگاه آگوستا و از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: ما تلاش می نماییم تا روش بهبود صدمه شبکیه و جراحت ابتدایی آنرا پیدا نماییم.
کالدول و همکارانش دریافتند که آنزیمی موسوم به “آرگیناز ۱” (arginase ۱)، می تواند با سرکوب التهاب ناشی از سلول های سفید خون موسوم به “درشت خوار” (macrophage)، به این بهبود کمک نماید. یافته های این پژوهش نشان داده است که شاید درمان با آنزیم آرگیناز ۱، بتواند راهبرد جدیدی را برای این مشکل عرضه کند.

درشت خوارها معمولا به سمت ناحیه ای که توسط زخم، صدمه دیده حرکت می کنند تا بقایای آنرا پاکسازی کنند اما در تنظیم التهاب آن هم نقش دارند.
کالدول اضافه کرد: درشت خوارهای موسوم به ” M۱” معمولا به بهبود التهاب کمک می کنند و درشت خوارهای ” M۲”، در تولید کلاژن و ترمیم زخم نقش دارند. هنگامی که التهابی وجود ندارد، بیشتر درشت خوارهای بدن از نوع M۲ هستند که آرگیناز ۱ را تولید می کنند.
دکتر “عبدالرحمان فودا” (Abdelrahman Fouda)، نویسنده ارشد این پژوهش اظهار داشت: معمولا هنگامی که آرگیناز ۱ حذف می شود، درشت خوارها ملتهب تر هستند و بیشتر امکان صدمه رساندن دارند اما با افزودن این آنزیم، التهاب درشت خوارها هم کاسته می شود و قابلیت ترمیم بیشتری پیدا می کنند.
پژوهشگران آگوستا با صرف یک بودجه ۱.۵ میلیون دلاری موفق شدند تاثیر آرگینازها را بر سطح مزمن بیماری بررسی کنند. کالدول اعتقاد دارد که درشت خوارهای کمی در چشمان ما وجود دارند اما با این روش جدید، امکان ورود آنها از طریق خون فراهم می گردد.
این پژوهش، در مجله ” Cell Death & Disease” به چاپ رسیده است.

دسته‌ها