زمان پرتاب مریخ نورد اگزومارس مشخص شدبعلاوهفیلم

خرید بک لینک زمان پرتاب مریخ نورد اگزومارس مشخص شد+فیلم
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسکای نیوز، مریخ نورد اگزومارس یک مریخ نورد رباتیک برنامه ریزی شده برای سفر به مریخ و بخشی از مأموریت بین المللی اگزومارس به رهبری آژانس فضایی اروپا است. این طرح شامل راه اندازی یک وسیله نقلیه روسی حامل ماژول ESA و کاوشگر روسی، برای ارسال مریخ نورد ESA به سطح مریخ است. این مریخ نورد بعد از فرود موفقیت آمیز، با بهره گیری از انرژی خورشیدی یک ماموریت برای جستجوی نشانه های احتمالی وجود زندگی در گذشته یا حال در مریخ را آغاز می کند.
پژوهشگران اکنون در بریتانیا در حال ساخت این مریخ نورد که برای جستجوی حیات در مریخ لازم است، هستند.
مریخ نورد آژانس فضایی اروپا در شهر استیونج انگلستان با هدف بررسی سطح مریخ در سال ۲۰۲۱ ایجاد می شود.
این مریخ نورد می تواند تا عمق دو متر در سطح مریخ فرو رفته و به بررسی سطح زیرین مریخ بپردازد، همینطور دارای ابزارهایی است که می توانند نمونه هایی را که بر روی سطح می بیند، بررسی کند.
این مریخ نورد ۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد و قادر به کاوش ۲ سانتی متر در ثانیه در حداقل ۹۰ روز است، دانشمندان امیدوارند این مریخ نورد هم مانند مریخ نورد آمریکایی “کنجکاوی”(Curiosity) که در اوت ۲۰۱۲ فرود آمد و همچنان در حال بررسی است، فعال باقی بماند.
مریخ نورد کنجکاوی یک مریخ نورد ساخت ناسا است که هم اکنون در گودال گیل نزدیکی خط استوا مریخ، در حال کاوش است.

این کاوشگر پیچیده ترین کاوشگری است که ناسا، به سیاره سرخ فرستاده است. این خودروی شش-چرخه که ۲٫۹ متر طول و ارتفاعی به اندازه قد یک انسان معمولی و ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد، می تواند بر روی سطح سیاره حرکت نماید که حدود چند ده متر در روز است و از موانعی تا ارتفاع ۷۵ سانتیمتر بالا رود و دارای یک باتری پلوتونیوم است که به آن اجازه می دهد تا بیشتر از ۱۰ سال به حرکت ادامه دهد که برای بازدید از همه کف دهانه و حتی صعود به قله کوه شارپ در مریخ زمانی کافی است.
این وسیله که مجهز به انواع تجهیزات علمی است، می تواند از خاک نمونه برداری و سنگ ها را سوراخ کند. یک بازوی رباتیک، نمونه ها را برای آنالیز ترکیب شیمیایی به آزمایشگاه درون وسیله منتقل می کند.
“لیز سوارد” (Liz Seward) راهبردشناس ارشد شرکت ایرباس و مرکز فضایی استیونج اظهار داشت: ساخت این مریخ نورد، اولین پروژه آژانس فضایی اروپا است. این بخشی از یک طرح بزرگ به نام “نقشه راه اکتشاف جهانی” (global expedition road map) است.
هم اکنون قصد ما ارسال این مریخ نورد به مریخ است اما در سال ۲۰۳۰ برنامه ما فرستادن انسان ها ابتدا به ماه و سپس به مریخ خواهد بود.
آژانس فضایی اروپا می خواهد این مریخ نورد را تابستان سال ۲۰۲۰ پرتاب کند تا مریخ نورد جستجوی حیات خویش را بهار ۲۰۲۱ انجام دهد.
در حالیکه سفرهای پیشین مریخ نوردها به مطالعه شیمی و زمین شناسی سطح مریخ می پرداخت اما خانم سوراد افزود که مریخ نورد آژانس فضایی اروپا، زیست شناسی بالقوه سطح مریخ را بررسی خواهد نمود.
نمونه اولیه مریخ نورد روز یکشنبه به نمایش گذاشته شد.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دسته‌ها