معاون وزیر ارتباطات: لزوم بکارگیری نخبگان در صنعت میکروالکترونیک

خرید بک لینک: معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با تاکید بر لزوم استفاده از نخبگان در توسعه صنایع الکترونیک اظهار داشت: ما آمادگی داریم در سطح قانونگذاری بازار خوبی را برای محصولات میکروالکترونیک فراهم نماییم.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در اجلاس هم اندیشی صنعت میکروالکترونیک که امروز در شهرک فناوری الکترونیک در ارومیه شروع به کار کرد، اظهار داشت: دانشگاه ارومیه نقش مهمی در حوزه آی سی تی داشته و در زمینه صنایع الکترونیک به خوبی عمل کرده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای برنامه ۲۰ساله در تلاش بوده ایم که به رشد ۸ درصدی سالانه در حوزه میکروالکترونیک برسیم اما تنها توسعه در این زمینه با تاکید بر منابع خام و طبیعی زیر ۵ درصد بوده است.
جهانگرد با تاکید بر اینکه باید برای رشد، تکنولوژی را بکار بگیریم اظهار داشت: اگر ظرفیت های اقتصادی را نداشته باشیم و در این مسیر از تکنولوژی بهره مند نشویم نمی توانیم به اهدافمان برسیم.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تصریح کرد: بهره مندی از تکنولوژی های نوین در صنعت میکروالکترونیک باعث تحقق رشد ۸ درصدی خواهد شد و این مورد تاثیر بسزایی در اقتصاد ما خواهد داشت.
جهانگرد با تاکید بر اینکه راه آینده پیش روی ما با رشد اقتصاد دانش بنیان همراه می باشد، اظهار داشت: تحقق اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی مستلزم بکارگیری از فناوری است.
وی اضافه کرد: هم اکنون کلان اقتصاد ایران در حوزه صنعت ۳۵ درصد، در کشاورزی ۱۲ درصد و در حوزه خدمات ۵۲ درصد است و در این صنایع به این میزان در جی دی پی سهم داریم.
جهانگرد با تاکید بر استفاده از تکنولوژی های مختلف مانند اینترنت اشیا خاطرنشان کرد: با استفاده از تکنولوژی می توانیم صنعت کشاورزی را توسعه دهیم که باید در این راستا از محققان و فارغ التحصیلان کشور بهره ببریم.
به گفته وی ما اکنون در حوزه صنعت، می بینیم که هزینه زیادی می گردد چونکه از تکنولوژی به خوبی در آن استفاده نمی گردد.
وی با اشاره به اینکه در هر بخشی از صنایع و عرضه خدمات نیاز داریم که تکنولوژی را به این صنایع تزریق نماییم اظهار داشت: با استفاده از تکنولوژی می توانیم شاهد تحولات گسترده ای شویم.
جهانگرد تصریح کرد: در میان تکنولوژی ها، آی تی و آی سی تی، پیشران و ابزار توانمندسازی است که در هر بخشی کاربرد دارد.
وی با اشاره به اینکه ما توانسته ایم در بخش هایی از صنعت با استفاده از تکنولوژی گام هایی برداریم اظهار داشت: ما نیازمند صنعت میکروالکترونیک هستیم که در کشور ما طی سه دهه تلاش های زیادی در خصوص توسعه صنایع میکروالکترونیک شده است که اکنون در سطح خانگی و در لوازم خانگی استفاده می گردد.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات اضافه کرد: بعضی از شرکت ها به این بلوغ رسیده اند که از صنعت میکروالکترونیک بهره ببرند اما در این مسیر، ضعف هایی دیده می گردد.
وی اظهار داشت: هم اکنون نیروهای متخصص انسانی در صنعت میکروالکترونیک در کشور ما وجود دارند اما باید طراحی های کلانی برای بازار، صنعت و پاسخگویی به تقاضاها در این حوزه داشته باشیم.
جهانگرد با تاکید بر اینکه تعیین بازار معین، مسیر پیشروی صنعت میکروالکترونیک را باز می کند، اظهار داشت: پیشنهاد می نماییم که نخبگان، تشکلی در این خصوص تولید کنند و نشست هایی در جهت توسعه صنایع میکروالکترونیک را دایر کنند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تصریح کرد: نخبگان ما با تولید تشکل هایی می توانند در بحث های کلان ملی ورود پیدا کنند و در جهت رفع تقاضاهای کشور در این حوزه گام بردارند.
جهانگرد افزود: نیاز است که با تاکید بر بخش خصوصی و کمک های دولت هزینه های آزمایشگاهی محققان فعال در این عرصه تامین گردد که این امر سبب شتاب بخشی به صنعت خواهد شد.
وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم در سطح قانونگذاری در مجلس و دولت بازار خوبی را برای محصولات میکروالکترونیک فراهم نماییم.
جهانگرد با تاکید بر تقویت حوزه میکروالکترونیک اظهار داشت: دولت و بخش خصوصی می توانند در حوزه بازار صنعت میکروالکترونیک سهمی داشته باشند.

دسته‌ها