کمک نیم میلیارد دلاری ارتش آمریکا به توسعه موشک جدیدبعلاوهتصاویر

خرید بک لینک: نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا به منظور توسعه هر چه سریعتر موشک جدید شرکت ˮبلو اوریجینˮ موسوم به ˮنیو گلنˮ(New Glenn)، ۵۰۰ میلیون دلار به این کار مختص کرده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، “جف بزوس” رئیس شرکت فضایی “بلو اوریجین” امید زیادی برای توسعه موشک جدید خود دارد و اخیرا یک کمک خوب از جانب وزارت دفاع آمریکا دریافت کرده است.

نیروی هوایی ایالات متحده امروز اعلام نمود که نیم میلیارد دلار بعنوان بخشی از برنامه خود برای تولید یک نسل جدید از پیشران های سنگین در اختیار شرکت فضایی “بلو اوریجین” قرار داده است.

ارتش ایالات متحده به دنبال راه های جدید برای ارسال ماهواره های امنیت ملی خود به مدار است و این کمک بدین منظور انجام گرفته است.

برنامه وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا به صورت خاص با اختصاص چنین کمک هایی و چندین دوره جوایز، می خواهد تا حداقل دو شرکت را قادر به پرتاب محموله های پیچیده و بسیار سنگین نظامی به مدارهای مورد نیاز کند.

این کارها بخشی از تلاش های مداوم آمریکا برای حفظ دسترسی و سلطه ایالات متحده بر فضا است که پیشتر هم کمک هایی به شرکت هایی نظیر اسپیس ایکس، Orbital ATK و Aerojet Rocketdyne کرده است.

نیروی هوایی آمریکا تابحال مبلغ ۷۹۱.۶۰۰ میلیون دلار برای توسعه سیستم پرتاب “اومگا”(OmegA) به شرکت “نورث آپ گرامن”(Northrup Grumman)، ۹۶۷ میلیون دلار برای توسعه موشک “ولکان سنتار”(Centaur Vulcan) به اتحادیه پرتاب فضایی آمریکا(ULA) و ۵۰۰ میلیون دلار هم برای توسعه موشک “نیو گلن” به شرکت فضایی “بلو اوریجین” مختص کرده است.

این کمک وزارت دفاع آمریکا نشان از اعتقاد این نهاد به مسیر “بلو اوریجین” دارد که امیدوار است از موشک جدید این شرکت نه تنها در ارسال محموله ها استفاده نماید، بلکه فضانوردان را هم به فضا ببرد.

موشک “نیو گلن” از موتور Origin-BE-4 نیرو می گیرد که از سوخت گاز طبیعی مایع شده و اکسیژن مایع استفاده می نماید.

ماه گذشته هم اتحادیه پرتاب فضایی آمریکا (ULA) موتور BE-4 را برای نیرودهی به موشک خود موسوم به “ولکان” برگزید.

موشک “نیو گلن” ۹۵ متر ارتفاع دارد، و به صورت قابل استفاده مجدد طراحی شده است.

اولین پرواز آن از پایگاه کیپ کاناورال انجام می گردد و پیشران آن روی یک کشتی در اقیانوس در فاصله ۶۵۰ کیلومتری فرود خواهد آمد.

پرتاب این موشک برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بود.

دسته‌ها